UFO: Aftermath - novinky a screenshoty
zdroj: Archiv

UFO: Aftermath - novinky a screenshoty

29. 6. 2002 16:40 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Vlastně se ani není co divit, že další z řady série UFO (X-COM) s názvem Dreamland Chronicles: Freedom Ridge, byl po zastavení jeho vývoje v dílnách společnosti Mythos Games a následném znovuzahájení tvorby, kterou však Virgin tentokrát svěřili brněnskému týmu Altar Interactive přejmenován téměř k nepoznání.

Ptáte se proč? Jak se totiž svěřil rumunským kolegům na ComputerGames Jiří Rýdl z Altar Interactive, po převzetí tohoto projektu, jehož nynější název je UFO: Aftermath, shledali čeští programátoři původní kód vytvořený maníky z Mythos Games jako nepoužitelný a tak se raději pustili do práce úplně znovu a hezky odzačátku. A to s vlastním enginem, svým vlastním novým příběhem, a nakonec i názvem.

Možná si někdo z Vás řekne, že to byl až moc radikální zásah, ale i na to má Jiří Rydl odpověď. Původně použitým enginům NetImmerse (grafika) a Havoc (fyzika) prostě vypršela licence. Navíc výhody použití vlastního produktu asi není třeba vysvětlovat. Engine je schopný za běhu dynamicky generovat 3D lokace, což znamená, že každá mise bude zcela jiná, protože se jednotlivá bitevní pole vytvářejí zvlášť. Prostředí hry je kompletně ve 3D a celkem volně se budete moci přibližovat, pohybovat, točit či naklánět kamerou. To je mimochodem docela patrné i z naší galerie, kam dnes přibylo pár nových screenshotů.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
nové obrázkykompletní galerie

UFO: Aftermath se pochlubí asi 20 různými typy nepřátel, jak z řad mimozemských bytostí, tak z řad zmutovaných kreatur. O zbraně také nemusíte mít příliš strach, připraveno jich bude více než padesát. Samozřejmě budete mít zpočátku přístup pouze k těm pozemské výroby (MP5, AK-47, M-16, ad.). Až zneškodníte pár nepřátel, dostanete se také ke kouskům cizí výroby, které se hodí Vašim vědcům při zkoumání a následném vývoji těchto technologií. Časem se tedy dostanete také k laserům, plasmatickým zbraním aj. Velkou úlohu při taktickém postupu sehraje i denní/noční cyklus. V noci se Váš rozhled významně sníží, čehož naopak mohou využít leckterá pro noc lépe vybavená nepřátelská stvoření. Nevyhnete se ani rozmarům počasí.

V UFO: Aftermath se setkáte s mnohými zajímavými prvky známými z klasických RPG. Např. Vaše jednotky budou sestávat z různých specializovaných jedinců, kteří budou při využití svých schopností získávat určité zkušenosti, jež se následně promítnou do jejich dalšího povýšení. Kromě toho bude hra kombinovat tahovou strategii s real-time. V praxi to znamená to, že v tzv. "pause" módu (jehož nastavení bude možno nakonfigurovat dle svých představ) vybavíte své vojáky nějakými rozkazy, jejichž účinnost pak můžete vysledovat v reálném čase probíhající dramatické scéně. Pokud dojde k nějaké nečekané události, přepne se hra zpět do "pause" módu a nechá Vás své rozkazy přehodnotit a zareagovat na novou situaci.

UFO: Aftermath je v první řadě tvořen pouze pro single-player. Jiří Rydl však nastínil možnost, že až bude hra někdy během prvních tří měsíců příštího roku vydána, začnou se tvůrci zabývat také multiplayerem. Na začátku 2003 můžete očekávat rovněž hratelnou demoverzi.

korgull

Nejnovější články