Vývojem této hry se zabývá švédské studio GRIN, a to prý konkrétně od listopadu 2004 (pokud nepočítáme zhruba půlroční přípravu, která proběhla předtím). Kromě verze pro PC, se připravují také verze pro PS2, Xbox, GC a navíc i pro Xbox 360.



Ghost Recon 3 prý bude mít AI šitou na míru. Je to prý velmi dynamická záležitost, reagující na prostředí a aktivitu nepřátel. Objeví se zde prý tři typy AI - individuální, skupinová a pak něco, co tvůrci nazývají "vůdčí" (bude moci ovládat několik jednotek). Hráč bude mít k dispozici čtyřčlenný tým. Stejně jako v GR budete své kolegy ovládat pouze prostřednictvím rozkazů, nikoliv tedy přímo. Vedle singleplayerové kampaně se dočkáte také multiplayeru s různými novými módy. Chybět nebudou týmové a FFA módy (až pro 32 hráčů), stejně jako několik různých Team vs. Team typů hry. Těšit se můžete i na kooperativní hru až pro čtyři hráče, ve které si můžete s přáteli projít všechny mise singleplayerové kampaně.
Některé další zajímavosti mimochodem vyplynuly z rozhovoru na stránkách GhostRecon.Net. Například hra bude zahrnovat tři emoční úrovně hlasů. Prostě, členové vašeho týmu budou mluvit v závislosti na situaci. Čím víc půjde do tuhého, tím napjatější jejich hlasy budou. Pokud jde o komunikaci, za určitých okolností budou možné i signály rukou. Jinak se dočkáte rovněž dynamické proměny denní doby, což ovlivní i různé další aspekty hry. Trápila-li vás neschopnost hrdinů přeskočit nebo přelézt nějakou překážku, asi nebudete příliš nadšeni z informace, že ani tentokrát se skákání ani lezení po stěnách konat nebude. I když podlézt něco přeci jen budete moci.
zdroj: gamer.nl, GhostReconNet