Série Battlefield si s vydáním posledního dílu pořádně pošramotila svou pověst. Ačkoli se vývojáři z Dice a dalších pomocných studií snaží ránu zalepit dodatečnou péčí, přesvědčit hráče k návratu je těžké. Aby toho nebylo málo, Battlefield nyní přichází o jednu z klíčových osobností.
Studio Dice totiž po více než dvaceti letech opouští Lars Gustavson, kreativní ředitel série, který s ní byl už od jejího zrodu. Důvody odchodu nezmínil, je ale zkrátka pravděpodobné, že se po dvou dekádách zkrátka rozhodl vyzkoušet něco nového. Kam Gustavson míří a zda se bude i nadále věnovat vývoji her, ovšem zatím nevíme.
Pro vydavatelství EA je Gustavsonův odchod příležitostí odhalit příznivcům plány na budoucnost série Battlefield, o kterou se kromě Dice starají také studia Ripple Effect a Industrial Toys. Generální manažer značky Battlefield Byron Beede v tiskovém prohlášení jednak poděkovat Gustavsonovi za letitou práci a popřál mu vše dobré do budoucna, jednak nastínil, co se bude dít dál a kdo se postaví ke kormidlu.
Napříště bude mít rozhodování na starosti čtveřice čítající veterána herního průmyslu Vince Zampellu, který má celý Battlefield pod palcem, kterého doplní Rebecka Coutaz z Dice, Christian Grass z Ripple Effect Studios a Alex Seropian z Industrial Toys. Cílem EA je údajně koordinovat zmíněná studia a vytvořit spojené univerzum Battlefieldu, v rámci něhož bude značka moct plně naplnit svůj potenciál. Co si pod tím ovšem máme představit nad rámec PR floskulí, to je prozatím ve hvězdách.
Vedle toho EA pro Battlefield zakládá další studio. Nese název Ridgeline Games a povede ho Marcus Lehto, jeden z tvůrců legendární série Halo. V Ridgeline údajně vzniká příběhová kampaň zasazená v univerzu Battlefield, která má dle slov Byrona Beeda zaujmout fanoušky svou inovativností, ale zároveň zůstat věrna klíčovým prvkům série. Ano, ani z tohoto vyjádření nejsme dvakrát moudří.
Battlefield 2042 příběhovou kampaň neobsahuje, hra se aktuálně nachází ve své druhé multiplayerové sezóně a vývojáři neustále představují další opravy a změny. Uvidíme, kolik vody ještě uplyne do oznámení nového pokračování a jak důsledně si početná skupina studií bude chtít napravit reputaci.