Simulátor života inZoi odstartoval v březnu slušným tempem. V předběžném přístupu během prvního týdne zaznamenal milion prodaných kopií, což byl pro vydavatelství Krafton dosud nejsilnější start. Zdálo se, že konkurence pro populární sérii The Sims je na světě a vývojářský tým může směle pokračovat ve vývoji a přidávání obsahu. Aktuální situace však ukazuje, že sesazení krále z trůnu může být o něco složitější.
Po raketovém startu zájem přeci jen opadl. Pokud se podíváte na SteamDB, zjistíte, že z rekordních 87 377 najednou hrajících uživatelů se aktuální počty propadly někam ke zhruba 4 tisícům ve špičce.
Samozřejmě jde o singleplayerový titul, tedy počet aktivních hráčů není přímým měřítkem úspěchu a životnosti hry. Na to upozorňuje i vydavatelství, které zmiňuje, že úspěch se v tomto případě lépe měří s ohledem na prodeje, nikoliv na hráče.
zdroj: inZOI Studio
„InZoi i nadále stabilně vykazuje prodeje. U singleplayerového titulu je při měření výkonnosti vhodnější vycházet z prodejů během každé významné aktualizace, nikoliv z počtu souběžně hrajících hráčů ve službě Steam,“ uvádí zástupce společnosti Krafton pro web IGN.
Mluvčí má zčásti pravdu, leč je třeba uvést ještě jednu skutečnost. Hra chce být konkurentem pro The Sims, přičemž čtvrtý díl i po více než deseti letech na Steamu pravidelně ve špičce hraje přes 30 tisíc hráčů. Jenže je zase třeba dodat, že základ nejpopulárnějšího simulátora života je free-to-play.
Dalším ukazatelem úspěchu mohou být uživatelské recenze, kde se v poslední době u inZoi objevují kritičtější ohlasy. Takže zatímco obecně u hry figuruje „spíše kladné“ hodnocení a 78 % hráčů zvedá palec nahoru, za poslední měsíc jich je spokojených už „jen“ 54 %, kvůli čemuž už spadají do „smíšené“ kategorie.
Novější recenze titul sice chválí za vizuální stránku a základní koncept, ale kritizují nedostatečné množství obsahu. Vzhledem k tomu, že se jedná o předběžný přístup, je taková výtka očekávatelná a studio už chystá mnoho novinek. Horší to je v oblasti modifikací, kdy se mnohým nezamlouvá přístup studia, které zakazuje měnění, reprodukci a upravování kódu a vnitřní struktury softwaru.
„Předběžný přístup je pouze začátkem cesty inZoi a v mnoha ohledech naše práce teprve začíná. Během této fáze je hlavní prioritou týmu shromažďování zpětné vazby od hráčů a vývoj dalších vylepšených funkcí, ladění lepšího výkonu a celkově poutavého a strhujícího zážitku. Jsme vděční za naši oddanou komunitu a těšíme se, že se v následujících měsících budeme moci podělit o další obsahové novinky,“ uvádí Krafton.
Titul má rozhodně nesporný potenciál, přesto bude záležet na tom, zda vývojáři dokážou svůj projekt dovést do úspěšného konce, aby nebyl jen krátkodobým hitem. Zájemci o inZoi mohou až do 26. června při nákupu využít 10% slevy, aby vyzkoušeli prozatímní potenciál na vlastní kůži.