Warhammer 40,000: Eternal Crusade vypíná servery. Zapláče nad tím málokdo

13. 9. 2021 18:00 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Dlouhá cesta ambiciózní online akce Warhammer 40,000: Eternal Crusade je u konce. Vydavatelé a vývojáři z Behaviour Interactive se rozhodli, že za svou pět let starou hrou zavřou dveře, respektive vypnou servery.

Fanoušci, kteří u Eternal Crusade vydrželi, jsou samozřejmě smutní, nicméně čísla hovoří jasně – za poslední dva roky se počet současně aktivních hráčů nepřehoupl přes 200. Takže ten smutek nebude zas tak rozšířený a popravdě, já ho rozhodně nehodlám sdílet.

Vývoj jsem sledoval od samotného oznámení a byl jsem ohromený tím, co vše chtějí nezávislí tvůrci do hry dostat. Sympaticky působil fakt, že jim univerzum Warhammeru 40,000 nebylo cizí a z rozhovorů bylo cítit nadšení pro věc, nejen prázdné odříkávání frází.

Jenže vývoj se táhnul a když i třetím rokem hra vypadala jako ve stavu alfy, chyběly důležité frakce a hlavně se nezdálo, že by mělo někdy dojít na slibovaný MMO aspekt, celá záležitost vypadala podezřele. Tím spíš, že už tehdy se prodávaly early access edice hry a vědělo se o mikrotransakcích. 

zdroj: Archiv

Nakonec se z toho všeho v září 2016 vyklubala „jen“ akční online hra, která rozhodně nepůsobila dokončeným dojmem. Grafika byla otřesná, bugy otravné a celkový balanc frakcí neexistoval. A ačkoliv chaos samotné bitvy vtáhl ty, kteří WH40K mají rádi, rozhodně to nemohlo sloužit jako omluva pro systémově špatnou hru.

Tím spíš, že se postupem času věci moc nelepšily. Pořád chyběla těžká technika, pořád nikdo nezapracoval na vybalancování frakcí, hra pořád nevypadala jako něco z roku 2016, co už vyšlo v plné verzi. Spousta slibů zůstala nenaplněných, což je u titulu, který se prodával jako early access, problematické. Obdivuji onu hrstku věrných, kteří byli ochotní přisypávat občasné peníze za mikrotransakce, ale Eternal Crusade prostě nebyla dobrá hra a sloužila jako učebnicový příklad příliš velkých ambicí.

Přijde mi poněkud typické pro celý vývoj hry, že oznámení o vypnutí serverů sice najdete na Steamu, ale na oficiálních stránkách už ne, protože… jsou vypnuté též. Stejně jako informace chyběly během vývoje (což maskovalo fakt, že hra vyšla ve stavu alfy), informačně nedostatečný je i konec křížové výpravy, která rozhodně nebyla věčná. 

Nejnovější články