Je to rok od mého velkého zklamání, že si střílečku ze světa Warhammer 40,000: Darktide nezahraju na PlayStationu 5, což mělo za následek pouhý fakt, že jsem jej hrál dlouhou dobu na PC. Nicméně tvůrci z Fatsharku se konečně dostali k vydání své zatím poslední hry i na konzoli od Sony a její majitelé na zpoždění nakonec možná i trochu vydělali.
V době, kdy Darktide vyšel, šlo o velmi stylovou a zábavnou brutální akci pro čtyři hráče v kooperaci, kdy jste se probíjeli mutanty a kultisty zamořenými chodbami města Tertium. Jenže tak po měsíci, měsíci a půl se ukázalo, že obsah už docela zvětral a hráči zvyklí na poslední verze Vermintide 2 prostě logicky čekali podobně komplexní systém hry i tady.
Studio ovšem nelenilo a během několika měsíců vydalo celou řadu úprav, které proměnily Darktide takřka k nepoznání. Mnohem širší škála kosmetických úprav, která sahá k bohatému loru Warhammeru 40,000, je jedna věc, ale hlavní byl i systém schopností a specializace vašeho Ogryna, Zélota, Veterána a Psykera. Darktide se teď hraje mnohem lépe, ale hlavně je mnohem variabilnější a nápaditější co do seberealizace.
Je samozřejmě otázka, kolik hráčů na PlayStationu 5 osloví rok po vydání, ovšem lidí, kteří mají na hraní jen jeden stroj, je pořád hodně. Čistě teoreticky by mohl Darktide konkurovat i Space Marine 2, ale stylem multiplayeru jsou obě hry přeci jen odlišné a prostor je tu pro oba tituly. Hra vyjde na PS5 3. prosince.