Vývojáři se rozpovídali o PS4 verzi Horizon Forbidden West
zdroj: Foto: Guerrilla Games

Vývojáři se rozpovídali o PS4 verzi Horizon Forbidden West

18. 2. 2022 15:00 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Dnes je ten den, kdy si spousta z vás tento článek ani nepřečte, protože dá přednost vlastnímu objevování nádherného světa v právě vydané akční adventuře Horizon Forbidden West, viďte. Ale ti z vás, kdo tolik nepospíchají a zajímá je, jak se vyvíjí hra pro dvě generace PlayStationu zároveň, se snad i něco dozví.

Web Engadget vyzpovídal dvojici zaměstnanců studia Guerrilla Games, a to konkrétně šéfa vývoje Mathijse de Jongeho a šéfa technické stránky Michiela van der Leeuwa. Engadget zajímalo především to, jak se ve studiu popasovali s verzí hry pro PlayStation 4, když má jít prakticky o jednu z vlajkových lodi PlayStationu 5.

„Věděli jsme, že bude složité vytvořit něco, co by dalo vyniknout systému PlayStation 5, ale zároveň bylo opravdu přínosné pro lidi, kteří mají PlayStation 4,“ řekl van der Leeuw. „Jsme proto velmi rádi, že jsme o možnostech PS5 věděli velmi brzy, protože díky tomu jsme mohli plánovat, v čem se budou verze lišit.“

Hlavní rozdíl tkví samozřejmě ve vizuální stránce, kde má PS5 logicky navrch. Tvůrci od začátku cílili na co nejvěrnější postavy, prostředí, vegetaci a další prvky, ze kterých bude těžit jenom PlayStation 5. „Takže ve verzi pro PS4 uvidíte jen jiné modely, ale vesměs zažijete stejnou atmosféru napříč celou hrou,“ dodává Leeuw.

Během pandemie bylo paradoxně snazší pracovat na verzi pro PlayStation 4. Přestože se lidé nemohli scházet v kancelářích, díky streamování PlayStation Now a faktu, že PlayStation 4 měl doma téměř každý, nebyl problém poskytnout Horizon Forbidden West testerům u nich doma.

Ale to neznamená, že by se verze pro PS5 dočkala menší pozornosti. Právě naopak se pracovalo i na těch nejmenších detailech. „Podívali jsme se na screenshoty každé jednotlivé věci na obrazovce, ať už šlo o trávu, oblohu, listí, látky, vlasy – všechno by mělo mít něco, z čeho byste při pohledu na obrázky měli pocit, že je to určitě verze pro PS5," řekl van der Leeuw.

zdroj: Guerrilla Games

Verzi pro novou generaci poznáte také podle rychlosti načítání, se kterou se v Guerrille popasovali tak dobře, že ji museli uměle zase zpomalit. „V Horizon Zero Dawn jsme tomu říkali rychlé cestování, ale skutečné načítání mohlo trvat klidně i minutu,“ přiznal de Jonge. „Na PS5 uběhnou třeba čtyři, pět vteřin a načítá se to tak rychle, že si hráči ani nestihnou přečíst nápovědu.“

Přitom tvůrci vědí, že hráči si tyto textíky při načítání čtou rádi, protože se z nich často i něco dozví. A proto se museli postarat o to, aby na jejich přečtení bylo dostatek času. Rychlé cestování je proto v Horizon Forbidden West uměle natahované, což ale naštěstí jde vypnout a docílit tak maximální rychlosti, pokud o nápovědu nestojíte.

Tvůrci pro Engadget dále rozebírají možnosti ovladače DualSense, kdy začínali s poměrně silným odporem spínačů, ze kterého ale testery záhy bolely prsty. Zajímavým střípkem je, že na implementaci adaptivních triggerů pracovalo oddělení herních designérů, zatímco na haptické odezvě oddělení zvukařů (vibrace totiž fungují na bázi zvukových vln), takže bylo potřeba zajistit, aby dva týmy společně vytvořily jednotný pocit při ovládání.

Není tedy pochyb o tom, že Horizon Forbidden West je na PlayStationu 5 v mnohém lepší hrou, než na PlayStationu 4, ale zároveň byste na starší konzoli neměli vyloženě ostrouhat. Tak či tak si moc užijte první víkend s Aloy.

Nejnovější články