Veteráni kickstarterují akční RPG/RTS Dreadline
zdroj: tisková zpráva

Veteráni kickstarterují akční RPG/RTS Dreadline

4. 1. 2013 12:20 | Novinky | autor: Adam Homola |

Tentokrát se na Kickstarteru neobjevila žádná provařená jména typu Braben nebo Molyneux, ale přesto má chystaný projekt Dreadline za zády zkušené matadory. Novou hru si vysnili Bryn Bennett a Steven Kimura, kteří odešli z Irrational Games a Harmonixu a založili studio Eerie Canal. Jejich první kousek, Dreadline, je ve vývoji už přes rok a k jeho dokončení potřebují peníze. Proto Kickstarter. Jestli se hra dokončí, je na vás. Jako jedni z mála toho tvůrci ukazují hned ze začátku hodně a nabízí mix akčního RPG s RTS prvky.

Na Dreadline je sympatické, že pánové na něm dělají už delší dobu (samotné oznámení hry bylo už v květnu 2012) a nejdou na Kickstarter s prázdnýma rukama. Mají obrázky, video a hra je prý už ve fázi, kdy jsou některé úrovně hratelné. Sice je to pořád prototyp, ale pořád lepší, než jen sliby a artworky, jako to měl na začátku třeba nedávný Godus. Z obrázků a videí vás hned praští do očí vizuální stylizace. Ta, byť se tváří unikátně, chtě nechtě připomíná DeathSpanka od Hothead Games.

DeathSpankovi bude navíc Dreadline trochu podobný i v samotné hratelnosti. Akční RPG se bude chovat trochu diablovsky - budete rubat nepřátele, sbírat loot, řešíte puzzly... Klasika, kterou chtějí Eerie Canal okořenit trochou strategických elementů. Na začátku každé mise si vyberete tři monstra, každé s unikátními schopnostmi a půjdete vesele vraždit lidi. Ty to mají stejně za pár, protože zajímavým prvkem Dreadline má být herní prostředí. Jednotlivé úrovně mají být zasazeny do katastrofických scénářů.

Jako první jmenovali vývojáři Titanic a Pompeje. Což jsou první dvě úrovně, jejichž prototypy jsou už funkční a hratelné. Jak jste asi uhodli, úroveň na Titanicu se bude odehrávat jen pár minut před potopením a v Pompejích to bude podobné: budete tam řádit chvíli předtím, než vybouchne sopka. Jen tenhle nápad s katastrofickými úrovněmi zní docela zajímavě a je osvěžující, že se další akční RPGčko nebude odehrávat v dalším tuctovém fantasy světě.

Zatím se předpokládá, že Dreadline bude v angličtině, pouze pro PC, bude mít jen singleplayer a vydání se očekává někdy v srpnu 2013. Na tohle by studio potřebovali 167 tisíc dolarů. Všechno se může samozřejmě změnit a rozšířit, když se podaří cílený rozpočet překonat. “Chtěli bychom toho udělat víc. Víc monster, kalamit, multiplayerové zápasy monster, podporu pro Mac, port na iOS, víc lokalizací a cokoliv dalšího, co byste chtěli vy. Jen zatím nechceme zveřejňovat nějakou tabulku s herními prvky, protože bychom nejradši slyšeli váš názor,” napsali Bennett a Kimura na Kickstarteru.

Tvůrci sice v hlavním videu nevystoupili osobně, jen ho dabují, ale ujišťují nás, že mají s hrami bohaté zkušenosti. Ostatně podíleli se na System Shocku 2, Freedom Force vs The Third Reich, The Lost, Tribes: Vengeance, Titan Questu, Bioshocku, SWAT 4 a taky Dance Central, Rock Band, Guitar Hero 2 a dalších peckách. Bez podpory Kickstarteru se ale Dreadline vydání nedočká a vývojářské duo nešetří upřímností.

“I když nám zbývá ještě hodně práce, tak herní engine funguje a už se to dá hrát. Upřímně, hlavní věc, která nám chybí, jsou peníze. Dělali jsme na hře tak dlouho jak to jen šlo, ale teď jsme už prakticky na mizině. I když o tom vtipkujeme, tak máme opravdu detailní plány a rozvrh potřebného rozpočtu a víme, kolik přesně na dokončení hry potřebujeme. A o to si tady říkáme,” napsali na Kickstarteru.

Nejnovější články