Tvůrci změnu vývojového modelu NS2 avizují v oficiálním prohlášení a dále se ji snaží vysvětlit v Q&A. Z prohlášení vyplývá, že Unknown Worlds osm lidí z komunitního vývojářského týmu zaměstná, ale jen jednoho z nich na plný úvazek. Úkolem nového interního týmu je hru upravit tak, aby ji nehrály "jenom" stovky hráčů naráz, ale několik tisíc. Aby byla zkrátka "obrovská", jak doslova uvádí Hugh Jeremy of Unknown Worlds. Dosáhnout toho chtějí častějšími updaty, které do hry přinesou fanoušky požadované prvky, potažmo i nový obsah.
Jakou součást Unknown Worlds budou dosavadní členové fanouškovského vývojářského studia fungovat trošku jinak, ale hlavně budou za svou práci placeni. A to samé se týká i kohokoli jiného, kdo má ambice vytvářet pro NS2 obsah, nebo se obecně na dalším rozvoji hry podílet. Jak vysvětlujec Amanda Diaz „Doufám, že tentokrát budeme schopní díky financím Unknown World patřičně finančně odměnit každého, kdo se do vývoje zapojí. To znamená, že se může do vývoje zapojit každý, a když jeho výtvor schválíme, bude za to odměněn.
zdroj: Archiv
Vyplývá z toho, že tvůrci nechtějí omezovat aktivitu komunity – jen nad komunitními výtvory chtějí mít větší kontrolu a tím pádem ji mít i nad dalším rozvoje hry. Některým členům komunity se to samozřejmě nelíbí a svou nevoli, dále se podílet na vývoji, veřejně anoncují. |Na rozhodnutí Unknown Worlds to ale žádný vliv nemá. Zkrátka se rozhodli riskovat, což je šlechtí. Buď Natural Selection 2 znovu nastartují, nebo projekt pošlou k ledu. A to je férové rozhodnutí, které mě donutilo přemýšlet, že jsem Natural Selection 2 už pěkně dlouho nehrál. Je čas oprášit staré skilly...