Ypsilon v názvu není samozřejmě chyba, ale záměr. Dvě větve písmena, vycházející z jedné nožky mají podle tvůrců značit, že volba bude hrát v určitých okamžicích významnou roli. A jelikož je ústřední postavou doktor - upír, který se snaží léčit pacienty se smrtící španělskou chřipkou ve válkou zdecimovaném městě, lze předpokládat, jaký charakter většina voleb ve hře bude mít - buď udělá z pacientů upíry, vyléčí je z chřipky a zachrání jim dočasně život, nebo z nich upíry neudělá a se vší pravděpodobností na španělskou chřipku zemřou. Anebo ne, protože volby by neměly být černobílé a jejich následky okamžitě zřejmé, jak tvůrci sdělili kolegům, co se účastnili novinářské akce s představení portfolia firmy Focus Home.
V této chvíli si nedokážu dost dobře představit, v jakých variacích by se uvedená volba měla ve hře konkrétně projevit, stejně jako nemám představu o hratelnosti Vampyr. Jestliže jde o akční RPG, předpokládám, že bude převažovat akce v podobě boje s jinými upíry s využitím dobových zbraní a upírských superschopností (proměna ve vlka a jiná klasika).
Revealed today - Vampyr from dev studio Don't Nod #FocusNext pic.twitter.com/myx30yzRAB
— Dead Good Media (@DeadGoodMedia) January 20, 2015
Tvůrci z Dontnod musí konkrétní plány s Vampyr teprve načrtnout, protože vývoj hry je na začátku. Možná ještě sami nevědí, jaký směr další produkce hry nabere. Určitě ovšem ne směrem k lineárnímu vyprávění příběhu jako v Remember Me nebo epizodické adventuře Life is Strange, která vyjde na konci ledna. Na Vampyr totiž pracuje jiný tým, který má vlastní cíle a ambice.
Oznámení Vampyr je tak zatím spíš plácnutí do vody, jakkoli příjemné. Zejména díky zvolené tématice, kterou chválím, ale rovněž i díky prostředí a době, kdy se Vampyr odehrává. Období těsně po 1. světové válce a prostředí města postiženého epidemií španělské chřipky? Beru všema deseti, protože nic podobného jsme tuším ve hře ještě neviděli a nezažili. Snad tento příslib tvůrci z Dontnod nezazdí, jak se jim to, bohužel, povedlo v prvotině Remember Me.
Vampyr vyjde nejdříve v roce 2017 pro zatím nespecifikované platformy.