Nemělo by ale jít o další jednoduchou předělávku formulky z Dead Islandu. Dying Light se má prezentovat dynamickým střídáním dne a noci, která má reflektovat změnu agresivity a síly zombií. Co ve dne vypadá jako jednoduchá prácička, to v noci bude boj o přežití. Ostatně, o přežití bude Dying Light především.
Ve formátu střílečky s craftingem (prý si budete moci vyrobit třeba motorovou pilu, která ještě vysílá elektrické šoky a není to poruchou) stále Dying Light evokuje dřívější zombie hry od Techlandu. Slova o free runningu, kdy se budete po rozsáhlém a otevřeném (!) světě proplétat jak vám to nohy dovolí, dávají najevo, že tohle snad bude něco nového. Budete skákat po střechách, chytat se za okraje budov, přeskakovat kontejnery atd.
Systém dne a noci vzbuzuje naději, že se budete muset na noc stahovat do nějaké základny a z lovce se stane lovený, což by měl být základ zombie „simulací“ s otevřenějším světem (a ne jen mlácení potvor po hlavě). Dying Light bude Techlandu zaštiťovat Warner Bros. Interactive Entertainment a slibují, že hra vyjde příští rok na PC, PS3, X360, PS4 a Xbox One s využitím DirectX 11. Prozatím si můžete prohlížet obrázky a oficiální stránky.