Hra svým stylem připomíná vzdáleně sérii Heroes, nečekejte však, že se ujmete zkušených a svalnatých hrdinů - zachránci světa jsou zbídačení a ujímají se světa po apokalyptické události a odchodu moci zvané jednoduše The Darkness. Po staletí totiž nevyšlo slunce, a když už se konečně objevilo nad obzorem, stali se přeživší stali svědky toho, co zbylo ze staletí trvající zkázy.
Jedinci vylézající z děr však nejsou jedinými obyvateli nového světa - na povrch také putuje řada mýtických bytostí. Není tak kdovíjakou vzácností potkat Ježibaby, Strigy a další bytosti ze slovanské mytologie, a jak už to tak bývá, ne všechny jsou ztělesněním dobra - některým lidské maso zkrátka chutná. Logicky je tedy potřeba někoho, kdo se pokusí dát všemu nějaký pořádek a lidí se zastane.
zdroj: Archiv
Hráč se tak ujímá role boha (jednoho z osmi, přičemž každý má jiné schopnosti) - patrona drobné skupinky přeživších a jeho cílem je v každé nové hře záchrana lidstva, samozřejmě. Prostředků k tomu má hráč k dispozici přehršel - od soubojů přes průzkum světa až po správu osad a surovin nutných pro další budování i přežití společnosti.
Protože je Thea do jisté míry i roguelike hra, slibují tvůrců jedinečný průchod hrou při každém novém startu - svět bude procedurálně generovaný se stovkami dynamicky vytvářených událostí a s tisícovkami herních předmětů. Generovaný obsah se navíc týká i potvor samotných - každé setkání by mělo být unikátní tím, že každá ze znepřátelených bytostí má jedinečné statistiky, a tak není jedna hra jako druhá.
Rovněž přístupů k hraní je několik - můžete se opevnit v základně a doufat v lepší zítřky, stejně tak lze ale vyslat nohsledy na průzkum a doufat, že nepotkají nikoho sobě rovného nebo silnějšího. Hratelnost tvoří pohyb po strategické mapě, rozdělené na šestiúhelníky, a ze soubojů. Pohyb světem je klasicky tahový a v bojích přichází na řadu element karetní hry. Vzhledem k nabízené míře jiných diplomatických prostředků (mezi kterými nechybí ani politicky motivovaná vražda) však na boj nemusí vůbec dojít.
Když k tomu všemu přidáme ještě hru ovlivňující cyklus dne a noci, kdy ve dne jsou čilejší lidé a v noci naopak bestie, potažmo vývoj vašich lidí, působí Thea nesmírně zajímavě. Brzy vám řekneme, jestli to je pravda, a ne pouze zdání, které klame.