Přiznám se, že jsem se nad slovem „Gord“ nijak zvlášť nepozastavoval, ale když ho tvůrci stejnojmenné hry použili ve větě „postavte si svůj gord“, musel jsem začít googlit. Jak se ukázalo, tímto slovem se označovala opevnění budovaná v dávné minulosti ve slovanských zemích, včetně té naší (budeme-li věřit Wikipedii).
S těmito znalostmi je vše hned jasnější. V realtimové strategii Gord si budujete vlastní vesničku obehnanou vysokými palisádami, které vás mají uchránit nejen před konkurenčními kmeny, ale i před hrůznými bytostmi inspirovanými slovanskou mytologií.
Jde tedy o survival strategii, ve které dbáte nejen na zdraví svých zbídačených vesničanů, ale i jejich příčetnost a břemena, která si nesou životem. Sami se pak vydáváte za hradby svého útočiště plnit nejrůznější úkoly, ať už půjde o obstarávání potravy, zlikvidování děsivé hrozby, nebo třeba zalíbení se slovanským bohům, kteří vás mohou obdarovat magickými schopnostmi.
Z prvních záběrů a obrázků nabývám dojmu, že v Gordu slunce snad nikdy nevyjde. Hra je pořádně temná, místy až hororová, takže o atmosféru by neměla být nouze. Svým slovanským folklórem a první ukázkou ze soundtracku vyvolává vzpomínky na Zaklínače, zatímco strategicko-survivalovým pojetím a důrazem na lidskost připomíná Frostupnk. Nebude to náhoda, jelikož je mladé studio Covenant.dev složené z vývojářů, kteří nějaký čas pracovali v CD Projektu RED a 11 Bit Studios, kde k těmto hrám přičichli.
Gord má před sebou ještě dlouhou cestu vývojem a nemáme ho očekávat letos. Z platforem bylo oznámené pouze PC.