Již před dvěma měsíci proběhla světem zpráva, že společnost Sega očekává za letošní fiskální rok více než dvoumiliardovou ztrátu, potřebuje šetřit a zrušila proto chystaný projekt britského studia Creative Assembly, pestrobarevnou multiplayerovou střílečku Hyenas.
Což muselo pořádně zabolet, a to nejen samotné autory, kteří tak odvedli roky úsilí zbytečně, ale i vydavatele, protože Hyenas byl (dle informací serveru RockPaperShotgun) také mimochodem projekt s vůbec největším rozpočtem v historii Segy. Situace se pak odrazila i na vývojářském studiu, které muselo přistoupit k propouštění.
Prezident a výkonný ředitel Segy Haruki Satomi pak včera u příležitosti prezentování finančních výsledků druhého fiskálního čtvrtletí poskytl další podrobnosti: „Každé studio má své přednosti i slabiny, ale v situaci ze začátku pandemie, která byla příznivá hernímu průmyslu, a díky dobrým prodejům tehdejších her, jsme zavedli strategii růstu i v oblastech, ve kterých studia ještě neměla zkušenosti. Některým týmům se dařilo, ale jiným už méně, a tak jsme se rozhodli se raději opět zaměřit na silné stránky každého studia.“
„Jednoduše řečeno: Creative Assembly jsou dobří v tvorbě offline strategií, ale položili si výzvu v podobě práce na online střílečce Hyenas. A ačkoliv hra sama o sobě byla dobrá, rozhodli jsme se její vývoj nakonec zrušit. Při úvaze, zda bychom titul opravdu mohli dlouhodobě provozovat jako konkurenceschopnou onlinovku, jsme došli k závěru, že bychom nedosáhli kvalitativní úrovně, s jakou by byli uživatelé spokojení,“ dodal Satomi.
Volně přeloženo: Hyenas nestály za nic a v Creative Assembly budou radši zase dělat strategie, protože jim jdou.
Prohlášení ve velmi podobném duchu mimochodem před několika dny zaznělo i od dalšího britského studia Frontier Developments, které po nepříliš úspěšné fázi experimentů s vydáváním cizích her a špatných prodejích strategie Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin ohlásilo, že se nadále hodlá věnovat žánru a tematice, s níž se proslavilo – manažerským simulacím.