„Dysmantle pro nás jako studio představuje velkou výzvu, protože kombinuje mnoho her a žánrů, které máme rádi. Kromě našich vlastních nápadů jsme vzali ty zajímavé z poslední Zeldy, Stardew Valley, Subnauticy, Steamworld Dig a z Dark Souls a mícháme z nich naprosto unikátní zážitek. Už se nemůžeme dočkat, co na výsledek řeknete,“ prohlásil ředitel 10tons Tero Alatalo.
Základním žánrem tak sice bude akční RPG, na ostrově se ale budete moct věnovat vcelku rozmanitým aktivitám. 99 % věcí se dá rozložit na základní materiály, ze kterých si budete vytvářet zpočátku primitivní nástroje a zbraně, ale i pokročilejší zbroje a talismany. Krom toho budete ostrov prozkoumávat, bojovat na něm, lovit, řešit hádanky, farmařit, rybařit, vařit a tak dále, a tak dále.
Děj Dysmantle se odehrává na opuštěném místě, kde se čas zastavil někde mezi 70. a 90. lety (že by v osmdesátkách?) po blíže neurčené závažné katastrofě. Podobně jako ve Falloutech začnete tím, že vystrčíte nos ze svého bezpečného podzemního bunkru a nestačíte se divit, jak moc se svět kolem změnil. Anebo vlastně nezměnil, ale rozhodně jste v něm alespoň zpočátku sami.
10tons plánují vydání na konec letošního roku pro PC, PlayStation 4, Xbox One a na Switch, zároveň ale počítají i s budoucí generací konzolí a po vydání uvažují i o verzi pro mobilní telefony.