Šéf Bethesdy Todd Howard v novém videu odpovídá na několik palčivých otázek ohledně nadcházejícího sci-fi Starfield. Rozebírá v něm žánrové inspirace (RPG Traveller či hra SunDog: Frozen Legacy), ale také dialogový systém, který se dle jeho slov vrací ke klasickému stylu Bethesdy.
Na rozdíl od Falloutu 4 tedy nebudete mířit do čtyř směrů s udaným tónem, aniž byste tušili, co vaše postava vlastně vyhrkne, ale budete si vybírat z plně rozepsaných možností.
Howard se také rozpovídal o tom, jak bude ve Starfieldu fungovat přesvědčování. Jednotlivé volby jsou ohodnocené různým počtem bodů, kterými vaše postava disponuje v závislosti na tom, jaké má vlastnosti. V tomto ohledu se sci-fi novinka inspiruje dialogovou minihrou z Oblivionu, zároveň se ale veškeré přesvědčování odvíjí v rámci běžného rozhraní, což podle Howarda působí přirozeněji.
Rozhovory ve Starfieldu se mají větvit víc než v kterékoliv předchozí hře od Bethesdy. V této chvíli je v něm přes 250 tisíc řádků dialogových textů – pro srovnání, Fallout 4 jich měl 110 tisíc, Skyrim pak zhruba 60 tisíc. Svou postavu nicméně stále neuslyšíte mluvit.
V jedné z odpovědí pak Howard rozebírá ještě charakterové rysy hratelné postavy. Většina z nich vám poskytuje výhody s drobnou penalizací v jiné oblasti – jsou jimi třeba právě rozhovory, ať už v podobě bodových slev, anebo možností navíc, ale třeba i nižší spotřeba kyslíku a podobně. Pokud vám některá z vybraných vlastností po čase přestane vyhovovat, nemusíte si hned vytvářet novou postavu, místo toho bude stačit splnit určitý úkol, který vás nepohodlného rysu zbaví.
Starfield po odkladu stále nemá datum vydání, na PC a Xbox Series X/S by měl dorazit někdy v první polovině roku 2023. Od začátku bude dostupný také v předplatném Game Pass.