Rok 2021 zatím vypadá jako rok odkladů a vlastně už jsme se na termíny vydání téměř přestali spoléhat. Hrou, která má letos také vyjít, ale přitom je stále zahalena závojem tajemství, je Stalker 2. Jeho bolestivý vývoj v různých fázích a podobách trvá skoro deset let a moc se mi nechce věřit, že by letos měl být u konce.
Naděje ovšem umírá poslední a aspoň několika nových střípků informací jsme se přeci jen dočkali. V ruském podcastu Не занесли se PR manažer studia GSC Game World Zachar Bocharov zmínil například o technologii A-Life, která bude mít na starosti systémy otevřeného světa a interakce jeho různých obyvatel. K těm bude docházet i bez přítomnosti hráče, a tak budeme během putování nalézat místa přestřelek nebo teritoriálního chování různých tvorů.
Stalker 2 má dle Bocharovových slov nabídnout nelineární příběhovou kampaň s celou řadou větvících se okamžiků a několika možnými konci.
Vývojáři myslí i na tvůrce modifikací a mají v plánu je zpřístupnit hned při vydání. Dokonce v současné době řeší možnosti jejich implementace do verze pro Xbox.
Přesné datum vydání hra zatím nezná, víme snad jen tolik, že až skutečně přijde, budeme si ji moci od prvního dne užít v rámci služby Xbox Game Pass.