Šéf PlayStationu: „Exkluzivní tituly nebudou vycházet souběžně na PC“
zdroj: Sony Santa Monica

Šéf PlayStationu: „Exkluzivní tituly nebudou vycházet souběžně na PC“

22. 5. 2023 15:20 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Přednedávnem se šéf Xboxu Phil Spencer rozpovídal o současném stavu konzolové divize Microsoftu. Teď tady máme dalšího velmi vysoce postaveného pána, který tentokrát shrnuje plány konkurenční platformy PlayStation. Jim Ryan, prezident Sony Interactive Entertainment, v rozhovoru pro japonský magazín Famitsu nastínil nejbližší budoucnost herní divize digitálního giganta. Řeč přišla na specifika japonského trhu, Spider-Mana 2 i PS VR2.

Jedna z nejzajímavějších otázek je, jak bude Sony dále postupovat při vydávání svých exkluzivních her. V posledních letech je totiž firma začala pouštět z PlayStationu i na počítače, byť s časovým zpožděním. Spousta hráčů by se mohla domnívat, že jde o přípravu na budoucnost, ve které budou hry vycházet ve stejnou chvíli na obě platformy. K tomu se ale Sony zřejmě nechystá. 

„Plně chápeme důležitost exkluzivních titulů pro PS5. Hlavní zodpovědností PlayStation Studios je, aby si lidé hry užili na nejnovějším PlayStationu. Zvyšujeme počet exkluzivit a zároveň nespěcháme s portováním na PC. Mám často příležitost hovořit s hráči a hráčkami a většina tvrdí, že jim nevadí si na počítačovou verzi dva, tři roky počkat,“ říká šéf PlayStationu a dodává, že jeden z takových titulů bude očekávaný Spider-Man 2.

„Jsem si jistý, že půjde o vzrušující titul. Předchozí díl je základní kámen knihovny her na PS4 a jde o obrovský úspěch. Pokračování vyvíjíme exkluzivně na PS5, takže vývojáři a vývojářky (studio Insomniac, pozn. red.) nedělají kompromisy. Žádáme je, aby se soustředili na maximální vytěžení funkcí PS5, a stvořili tak něco s opravdu nádherným vizuálem,“ přiblížil Ryan.

Diskuze se posléze stočila k regionálním trhům. Byť úspěšné first party hry od Sony dokážou prodat celosvětově 10 až 20 milionů kusů, v Japonsku jsou čísla relativně malá. A to přesto, že asijské souostroví je domovem Sony a vznikla tam celá řada nejznámějších značek spojených s platformou, jak Ryan neopomněl připomenout.

„Japonsko je a bude vždy jeden z nejdůležitějších trhů. Samozřejmě proto, že je domovem PlayStationu. Celá řada slavných her za posledních 30 let vznikla právě v Japonsku. Final Fantasy, Monster Hunter, Tekken. Na tento trh se zaměřujeme takovými tituly, které jsou s ním vysoce kompatibilní, jako například Elden Ring, Resident Evil 4, Monster Hunter Rise, Wild Hearts a podobně. Očekáváme zvýšený zájem i o Final Fantasy XVI a Street Fighter 6. Myslím, že v Japonsku bude jejich vydání speciálnější,“ komentuje situaci prezident Sony Interactive Entertainment.

Ani prodeje a popularita virtuální reality PS VR2 nejsou údajně takové, jaké si v Sony představovali. I k tomu nabízí Jim Ryan svůj výklad: „PS VR2 je teprve na začátku své cesty, takže je brzy hodnotit jeho úspěch, ale jsme rádi za všechny pozitivní reakce hráčů a médií. S virtuální realitou určitě do budoucna počítáme tak, aby si zákazníci mohli PS VR2 užít co nejdelší dobu a my z něj samozřejmě měli zisky.“

PlayStation chystá už tuto středu showcase, na kterém můžeme očekávat oznámení a ukázky celé řady chystaných her. My u toho samozřejmě nebudeme chybět v živém streamu.

Nejnovější články