Vyvrcholení remakové trilogie Final Fantasy VII nestojí nic v cestě. Jeho vývoj zdárně pokračuje v čele se scénářem, který už je hotový. V rozhovoru doprovázejícím dnešní vydání Rebirth na PC to pro japonský magazín Famitsu prozradil šéf vývoje Naoki Hamaguči. Producent série Jošinori Kitase dodává, že je velmi spokojený s tím, jak práce na závěrečné části pokračují.
Hamaguči uvádí, že vývoj třetí hry začal velmi plynule prakticky okamžitě po dokončení Final Fantasy VII Rebirth a od té doby ho nezbrzdila žádná zásadní událost. Zatím se neví, jak se bude finální díl trilogie jmenovat ani kdy má vyjít. První dvě předělávky od sebe dělily čtyři roky.
Kitase s úsměvem říká, že kreativnímu řediteli Tecujovi Nomurovi v podstatě zadal domácí úkol, aby remake zakončil způsobem, který na jedné straně respektuje původní hru z roku 1997, ale na té druhé bude o něco uspokojivější než originál. Což se Nomurovi prý povedlo. „Jsem s tímhle zakončením velmi spokojený, takže jsem si jistý, že budou spokojení i fanoušci,“ ujišťuje Kitase pořádně náročnou bandu – Final Fantasy VII se totiž dodnes umisťuje v žebříčcích nejlepších her všech dob, z velké části i díky svému příběhu.
Spokojení ale snad budou i fanoušci, kteří vyhlížejí vydání druhé části předělávky na PC. Rozhodnutí ustoupit od exkluzivity vysvětlují vývojáři pragmaticky: Se zvyšujícími se náklady na vývoj zkrátka potřebují také širší publikum, kterému hru mohou prodat.
Kitase zavtipkoval, že se počítač na hraní možná hodí i víc, protože na něm můžete hrát v okně, zatímco vedle hledáte na internetu návod. Oproti verzi pro PlayStation 5 si na PC budete moct, podobně jako v případě první epizody, kupříkladu zrychlit cutscény. Snad ale tentokrát vyjde i v lepším technickém stavu.
Final Fantasy VII Rebirth vychází na PC dnes, 23. ledna, a to rovnou s plnou podporou Steam Decku.