Rusko hodlá financovat vývoj státního herního enginu
zdroj: news.kremlin

Rusko hodlá financovat vývoj státního herního enginu

19. 7. 2022 12:50 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Ruské ministerstvo pro digitální rozvoj chystá ve spolupráci s technologickými firmami v čele s VKontakte (alternativa Facebooku) vlastní herní engine. Uvádí to zdroj blízký ruské Státní dumě pro server Kommersant. Státní herní engine by měl zajistit pohon ruské herní produkce, odkud se následkem invaze na Ukrajinu stáhla většina předních technologických společností a s nimi i podpora pro rozšířené enginy jako Unreal nebo Unity.

Ruská vláda už delší dobu volá po digitální nezávislosti, roky se kupříkladu připravuje na odstřižení od světového internetu. Vývoj vlastního herního enginu zemi podle plánů vyjde v příštích letech na miliardy rublů. Podle státního telekomunikačního poskytovatele Rostelekomu však jde o důležitý a prioritní úkol.

Z Ruska se kvůli agresi na Ukrajině nestáhli jen poskytovatelé softwaru, ale i hardwaru – není možné tam skrz oficiální distribuci sehnat PlayStation, Xbox nebo Switch, ale kupříkladu ani výrobky AMD, Intelu nebo Nvidie. Firmy se tak pravděpodobně úplně nepřetrhnou poskytovat novému ruskému enginu případnou podporu, a pokud v budoucnu opravdu vznikne, je otázka, kde tamní hráči seženou stroje, na nichž by si vydané tituly mohli zahrát.

Trend v oblasti herních enginů se navíc v současné době ubírá přesně opačným směrem. Mnoho firem od proprietárních projektů upouští a raději volí výše zmíněné Unity či Unreal Engine, ať už kvůli množství kompatibilních assetů, nebo podpoře pokročilých nástrojů a existenci nejrůznějších návodů. Je samozřejmě jasné, že jde z ruské strany o z nouze ctnost, ale když mohou videohry vznikat v Severní Koreji, proč by to nemohly zvládnout ostatní diktatury…

Nejnovější články