Pravda je ale tentokrát trochu někde jinde. Pyongyang Racer je hrou vyvinutou na zakázku britské cestovní kanceláře Koryo Tours a jde v podstatě o chytrou reklamní kampaň. Koryo Tours sídlí v Číně a každý rok vypraví do KLDR několik desítek tisíc turistů, přičemž většinu tvoří právě Číňané. Dát o sobě vědět i potenciálním západním turistům prostřednictvím internetové hry se ukázalo být velmi dobrou volbou. Videa ze hry na Youtube vidělo už více než milion lidí, kterým je v podstatě jedno, že tvrzení o první severokorejské videohře plave na vodě.
Pyongyang Racer totiž pro Koryo Tours vyvinula firma Nosotek. Ta ale není přímo severokorejská - jde o takzvaný joint venture založený dvěma švýcarskými investory. Severokorejští programátoři zaměstnaní v této společnosti už několik her naprogramovali a rozhodně nešlo o nějaké propagandistické nesmysly, ale o čistě komerční mobilní hry pro západní publikum. Dvě z nich, Men in Black a Big Lebowski Bowling dokonce vydával a pravděpodobně i financoval Rupert Murdoch, prostřednictvím mobilní divize své News Corporation.
Je tedy skoro jisté, že pokud by majitelé Nosoteku chtěli, dokázali by vytvořit hru, která by nevypadala jako parodie na dvacet let staré hry ze západu. Ale to by samozřejmě nebylo zdaleka tak mediálně atraktivní...