Ředitel Ubisoftu se omlouvá za nedávný motivační mail
zdroj: Profimedia

Ředitel Ubisoftu se omlouvá za nedávný motivační mail

19. 1. 2023 16:00 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Situaci okolo Ubisoftu v posledních dnech probíráme takřka neustále – firma je ve finančních nesnázích, její hry se neprodávaly podle očekávání, mění obchodní strategii, opět odložila pirátskou onlinovku Skull & Bones a zrušila několik dosud neoznámených projektů. Maximální naděje vkládá do úspěchu Assassin's Creed Mirage a Avatar: Frontiers of Pandora, titulů naplánovaných na fiskální rok 2024 (tedy od dubna 2023 do března 2024).

Výkonný ředitel Ubisoftu Yves Guillemot pak v návaznosti na to rozeslal zaměstnancům burcující zprávu: „Víc než kdy jindy potřebuji vaši energii a snahu, abychom se vrátili na cestu vedoucí k úspěchu,“ napsal. „Každého z vás bych rád ještě poprosil, aby byl obzvlášť opatrný a rozvážný s výdaji.“

Na závěr ještě dodal: „Míč je na vaší polovině hřiště, chystané hry musí vyjít včas a v potřebné kvalitě, abychom všem předvedli, čeho jsme schopní.“ Což mi osobně připadá jako jasná motivační řeč. Zkrátka „pořádně mákněte, teď je to fakt potřeba“. Žádný problém, má konec konců pravdu.

S podobným názorem bych ale byl evidentně v menšině, protože řada zaměstnanců nemohla skousnout zejména onu průpovídku s míčem a pochopila ji tak, že se na ně ředitel snaží přesunout zodpovědnost za nevalné firemní výsledky. Ubisoftí sekce pařížské odborové organizace Solidaires Informatique dokonce začala vývojáře svolávat ke stávce a rovnou přidala požadavek na 10% zvýšení platů a čtyřdenní pracovní týden.

zdroj: vlastní video redakce

Vlna negativních reakcí byla natolik silná, že Guillemot musel svolat schůzi, omluvit se a vysvětlit, jak to myslel. „Jsem si vědomý vaší reakce a mrzí mě, že jste mou zprávu pochopili takhle. Míčem na vaší polovině hřiště jsem se snažil vyjádřit, že víc než kdy jindy potřebujeme váš talent a energii, abychom něčeho dosáhli. Ale je to samozřejmě společná cesta a všechno začíná tím, abychom já a lidé ve vedení vytvořili takové podmínky, v nichž můžeme všichni společně uspět,“ prohlásil.

Svolávání stávky či odborářské požadavky Guillemot neřešil, ale personální ředitelka Ubisoftu Anika Grant pro ně neměla pochopení – čtyřdenní pracovní týden rovnou odmítla a zvyšování platů prý při současné finanční situaci rovněž nepřipadá v úvahu, protože si to firma prostě nemůže dovolit.

Na druhou stranu můžou být zaměstnanci v Ubisoftu alespoň rádi, že nějakou práci vůbec mají, protože celá řada vývojářů z jiných firem podobné štěstí neměla a mít nebude. Možnost propouštění Guillemot komentoval vágně: „Nejde o to, abychom toho dokázali víc s méně lidmi, spíš se snažíme najít způsob, jak ve firmě dělat věci jinak.“ Což chápu tak, že si sice nechává otevřená zadní vrátka, ale momentálně se mu do snižování stavů moc nechce.

Nejnovější články