Včera padlo embargo na nové informace o nadcházejícím Far Cry 6, o které se s vámi podělil Pavel ve svém preview. V zahraničí se zároveň vyrojily rozhovory s vývojáři, z nichž vyšlo najevo, že ray tracing nebude pro všechny. Realistické odlesky si užijí pouze hráči na počítačích s tím správným hardwarem, zatímco konzolisté mají smůlu.
Skutečně je to tak, že na PlayStationu 5 a Xboxu Series X|S nebudete mít ani na vybranou, jak bývá obvyklé. Vývojáři zkrátka zcela zavrhli možnost ray tracingu na nových konzolích a zaměřili se plně na podporu 4K při 60 FPS.
„Naším cílem bylo využít možností nového hardwaru k optimalizaci výkonu s cílem dosáhnout 4K při 60 FPS s tím, aby u toho zároveň fungovaly nové systémy jako třeba dynamické počasí,“ prozradila vedoucí programátorka Stephanie Brenham webu WCCFtech.
Konzolisté rovněž přijdou o funkci FidelityFX Super Resolution od AMD, která je opět výsadou PC verze hry. Na druhou stranu můžete na nové generaci konzolí počítat s ostřejšími texturami, více detaily a větší dohledností, než jak tomu bude na minulé generaci.
Je sice škoda nemít na výběr, ale zase, kdo z vás by ve výsledku dal přednost ray tracingu před 60 FPS při 4K? Tak či tak si Far Cry 6 zahrajeme již opravdu brzy – 7. října.