V nejnovějším pokračování legendární budovatelské realtime strategie Stronghold na vás čeká vydatná singleplayerová kampaň, ve které navštívíte starověkou Čínu a Vietnam, feudální Japonsko nebo třeba Mongolskou říši.
Nové nesestřihané a vývojáři komentované záběry z hraní se soustředí na jednu z celkových 31 misí, jejíž dokončení tvůrcům zabralo 40 minut. Cíl je na první pohled jednoduchý – uchránit vlastního vojevůdce a zabít ostatní vojevůdce na mapě.
Zpočátku se vývojáři soustředí na vybudování vlastní obrany, tedy mohutných hradeb okolo svého čínského sídla. Zanedlouho vyrostou první věže, které spolu s hradbami obsadí lučištníci. A první nepřátelé se začnou trousit.
Časem se karta obrátí a z čistě defenzivní strategie se stane útočné obléhání a dobývání nepřátelských stavení. Vývojáři celou dobu komentují nejen dění na obrazovce, ale i vývoj hry jako takové a její upravování na základě zpětné vazby hráčů (demoverzi si v rámci festivalu na Steamu vyzkoušelo na 30 tisíc hráčů).
Stronghold: Warlords čím dál tím víc vypadá jako žhavý kandidát na strategickou hru roku, ale nutno dodat, že v tomto žánru je dlouhodobě o hry nouze. Letos to naštěstí není taková bída například díky originální RTS Iron Harvest. Obě přitom vyjdou v září, Stronghold: Warlords na samotném konci (29.9.) a Iron Harvest na úplném začátku (1.9.).
Těšíte se na obě, nebo mezi nimi máte jasného favorita? Případně máte v merku úplně jinou strategii?