Nový King's Quest není point and click adventura, ale ducha původních her si udrží
zdroj: Archiv

Nový King's Quest není point and click adventura, ale ducha původních her si udrží

18. 8. 2014 18:21 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Letošní Gamescom přinesl řadu nečekaných a někdy až překvapivých oznámení či novinek. Jedním z nejvýraznějších bylo oživení značky Sierra, kterou hodlá Activision v blízké i vzdálené budoucnosti používat k vydávání her od nezávislých či malých studií. Může jít o zbrusu nové značky, ale spíše se zatím rýsuje varianta, že půjde o remaky, reimaginace nebo pokračování značek, které Sierra kdysi vydávala, a práva na ně vlastní Activision (což už třeba neplatí o sérii Homeworld). Adam už minulý týden psal, že jedním ze dvou zatím odhalených titulů je třetí díl Geometry Wars, a dnes na něj navážu se zmínkou o novém King’s Questu.

V adventurním žánru byste těžko hledali těžší váhu než právě sérii King’s Quest, přestože mám pocit, že zrovna v našich luzích a hájích nejde o nejpopulárnější adventuru od Sierry. Bez debat jde však o legendární značku, kterou se prostřednictvím nového titulu pokusí vrátit mezi živé lidé ze studia The Odd Gentlemen. Název studia vám možná nic neřekne ale kupříkladu výbornou puzzle hopsačku The Misadventures of P.B. Winterbottom byste znát mohli, minimálně z doslechu. Pro vývoj nového King’s Questu jde o výbornou volbu.

Nový King’s Quest vyjde v roce 2015 a nepůjde o remake kteréhokoli z předešlých dílů. Jak se vyjádřili tvůrci i lidé z Activision, půjde o adventuru, ale ne point and click adventuru. Podstatné je, že hra údajně nabídne zážitek hodný názvu King’s Quest. Nic konkrétnějšího zatím o hře nevíme, ale volba vývojářského týmu nasvědčuje, že bychom se mohli dočkáme vizuálně i herně stylové záležitosti, kde minimálně nebude nouze o hádanky.

Že nepůjde o remake ostatně potvrzuje i nástřel zápletky z oficiální stránky. Král Graham bude vzpomínat na svá někdejší dobrodružství před vnučkou Gwendolyn, které na to konto dojde, jaký byl děda borec. Že by se hra skládala z hratelných flashbacků a obsahovala nově zpracované situace z předešlých KQ her? Něco podobného si umím představit.

Pokud se mnou ale souhlasíte, že v tuzemských končinách převažuje pozitivní sentiment pro jiné série od Sierry, než pro King’s Quest, okamžitě budete mít sami spoustu návrhů, které hry byste v nové podobě rádi viděli. Mě třeba jako první napadne Gabriel Knight! Je šance, že by znovuzrozená Sierra mohla zaštítit vývoj a vydání regulérního čtvrtého dílu z pera Jane Jensen? Odpověď zní, že tomu všechno nasvědčuje.

zdroj: Vlastní

Oficiálně na to konto žádnou reakci neuslyšíte, ale slyšeli jsme na Gamescomu šuškandu z velmi zasvěcených úst, že Jane Jensen už ťuká do klávesnice scénář pro GK4, jehož vývoj pro Activision by pak měli zařídit lidé z Phoenix Online, kteří se právě věnují vývoji remaku prvního dílu Gabriel Knight (a také mají na kontě parádní a neoficiální King's Quest freewarovku The Silver Lining).

A když by se náhodou zadařilo s vývojem Gabriel Knight 4, pak už by snad bylo možné všechno. Nová Phantasmagoria, Space Quest, Police Quest, SWAT... a tak dále. Záleží jen na tom, jestli lidé z Activision/Sierry najdou pro konkrétní titul správného vývojáře či studio, jak pro kolegy z GI potvrdil MacLean Marshall z Activision.

Jen doufám, že hledání půjde dobře a smělé plány se Sierrou neskončí v půli nebo dokonce na začátku. Abychom se po prvotním výbuchu nadšení nemuseli tvářit zkroušeně a všechny své naděje na nové hry v sériích, které jsme považovali za mrtvé, nemuseli kus po kusu splachovat do záchodu.

Nejnovější články