Zní to na maličké nezávislé studio příliš ambiciózně? Čtěte dál. Když se ve hrách mluví o tom, že je něco procedurálně generované, často to jsou jen velké kusy něčeho, co se pak dohromady slepí ve zbraň nebo třeba úroveň. V No Man’s Sky bude procedurálně generované všechno. Doslova a do písmene, i každičký atom. Možnosti prozkoumávání, která hra bude nabízet, budou prakticky neomezené. Vývojáři totiž netroškaří a nenabídnou jen jeden svět.
Když se budete zrovna potápět v oceánu a prozkoumávat jeho dno, budete moct vyplavat na pláž. Podíváte se nahoru a na nebi uvidíte hvězdy. Ty nebudou jen pouhou texturou. Hvězdy budou mít kolem sebe vlastní planety a vy můžete nasednout do vesmírné lodi a vydat se na každou z nich. Pokud by vám snad nestačily hvězdy a planety, nemusíte se bát, tady se budou procedurálně generovat celé galaxie se spoustou planet.
“Když uvidíte hvězdy, tak to jsou skutečné hvězdy, mají kolem sebe své planety a vy se na ně můžete bez problémů vydat. Je to sci-fi hra, ale není to vůbec jako jiné sci-fi hry. Chtěli jsme udělat hru, která si položí otázku, co to je vlastně hra nové generace a co to vůbec znamená být indie hrou,” řekl na VGX Murray z Hello Games.
Každá planeta bude mít navíc svoji vlastní faunu a flóru, své ekosystémy a ne v každém budete na špici potravinového řetězce - budete si muset dávat pozor, kde jste a co tam zrovna děláte. No Man’s Sky má být obří hrou, ve které nebude nedostupné zhola nic. Přiletíte na nějakou planetu a uvidíte někde na horizontu špičky hor? Můžete se tam vydat a vyšplhat se až na samotný vrchol. Chybět dokonce nebudou ani vesmírné souboje proti jiným hráčům nebo možnost vystřílet si v asteroidu díru a pak jí proletět.