Nezávislá diablovka Umbra vstoupila na Kickstarter a je se nač dívat
zdroj: Archiv

Nezávislá diablovka Umbra vstoupila na Kickstarter a je se nač dívat

18. 5. 2015 13:06 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jak jsme my a hlavně tvůrci z francouzského studia SolarFall Games slíbili, diablovka Umbra spustila své kickstarterové stránky, na nichž se snaží vybrat 225 tisíc dolarů. Vzhledem k tomu, že chvilku po startu kampaně už mají skoro 100 tisíc je pravděpodobné, že se jim to povede a není se čemu divit. Hra vypadá opravdu krásně, některé nápady zní skvěle a celkově pořád nemohu uvěřit tomu, že studio tvoří pouze tři lidé.

Vizuální podoba Umbry se opírá o CryEngine a vypadá vskutku skvostně. I přes neodmyslitelné prvky diablovek, které vyžadují různé barevné efekty pro podtržení odlišných typů elementálních útoků si totiž drží zdání realističnosti a hra nepůsobí jako stylizovaná zkratka. Efekty kouzel jsou povedené, prostředí, ať už jde o vodní plochy uprostřed lesů či zasněžené vrcholky hor působí lákavě a scéna s bojem na zádech obra hned vyvolá vzpomínku na God of War.

Nicméně Umbra nebude bojovkou ve stylu Kratova lineárního postupu, ale ryzí diablovkou s otevřeným světem a taktéž otevřeným systémem tvorby postavy. Nečeká vás žádné omezení z hlediska povolání, můžete si vzít jakékoliv brnění, zbraň, kouzla či schopnosti. Vybalancování systému bez omezení spočívá v trojici vlastností, které jsou schopnostmi využívány a s nimiž musíte při profilování svého buildu počítat – mana, stamina a rage.

Manu používáte na sesílání kouzel, staminu na spíše tichošlápkovské, či vrahounské schopnosti a neregeneruje, když dostáváte zranění a naopak rage se generuje, když zranění uštědřujete. Je tedy jasné, že musíte při své profilaci postavy upřednostnit management jedné hlavní vlastnosti, která bude „krmit“ schopnosti a tím se i vyprofiluje rámcové zaměření postavy, ovšem bez umělých omezení povolání. Počítám, že vybavení bude ovlivňovat regeneraci daných vlastností nebo naopak jejich generování a tak povede k dalším profilacím vašeho herního alter ega.

Speciálním přídavkem v rámci žánru pak bude takzvaná apokalyptická forma, kterou budete moci za určitých okolností aktivovat. Její podoba bude záležet na tom, jaké volby jste v rámci dosavadního hraní činili. Za volby dostanete určité schopnosti, jež následně budete moci poskládat do své apokalyptické formy, ať už jde o démonická křídla, díky nimž zvládnete létat a dostávat se na dříve nepřístupná místa, plápolající tělo či aura, která kolem vás konstantně vytváří z mrtvol nemrtvé, kteří bojují po vašem boku. Těchto apokalyptických upgradů bude mnoho a výsledkem je unikátní apokalyptická forma pro každého hráče, protože tyto upgrady dostáváte na základě rozhodnutí a herního stylu a kombinací by tak mělo být víc než dost.

Během hraní budete moci najímat žoldnéře, kteří vám pomohou třeba s překonáním náročného úseku a stejně tak si najdete i mazlíčka jako je vlk či válečný pes. Ten pak bojuje na vaší straně, ve městě prodá vaše předměty (místní verze doběhnutí pro noviny) a když jej krmíte, třeba vyhrabe nějaký pěkný předmět. Dobře se tak doplňuje s nápadem, že vás rek bude mít vlastní dům, který můžete zdobit, dodávat vybavení, věšet na zdi své oblíbené zbraně a prostě mít dobré bydlo, kam se uchýlíte po dni plném třískání monster.

zdroj: Archiv

Nicméně, větší užitek vidím především v systému modifikace zbraní. Ten působí nesmírně detailně, protože, jak je ukázáno, u meče třeba můžete volit jakou bude mít čepel, dvě části záštity a hrušku. To už dává vzniknout obrovskému množství kombinací, jak ukovat právě sobě na míru ten správný nástroj na likvidaci nepřátel. Nejde samozřejmě o vizuální zpracování, sotva si všimnete tvaru zbraně, ale efekt, který jednotlivé složky budou mít na vaše schopnosti. Navíc na tom podobně budou i zbroje a jejich modifikace, přičemž počítat můžete i s drahokamy, runami apod pro jejich vylepšování.

Umbra prostě zní jako skvělá diablovka, jíž dělají fanoušci žánru. Navíc těžko uvěřit, že na hře makají jen tři lidé, byť používají předpřipravenou technologii jako je Kythera AI System pro ovládání umělé inteligence. Je ale třeba nezapomenout, že Umbra je ve vývoji už čtyři roky a tak nejde na trh s pouhými sliby. Doposud do vývoje tvůrci investovali jen vlastní peníze a čas a chtějí u toho zůstat i nadále, mimo další investory a vydavatele. Jelikož jsou jen tři, oněch 225 tisíc dolarů by mělo pokrýt náklady na další vývoj.

Vypadá to, že SolarFall mají vše předem vypočtené a nechtějí se pouštět do fantazírování. Vždyť i stretch goaly hodlají přidat až poté, co se zaplatí samotné jádro kampaně. I to vyvolává důvěru v další vývoj. Takže pokud fandíte diablovkám, doporučuji vám přečíst si další detaily na stránkách kickstarteru Umbra a případně se třeba rozhodnete přispět.

Nejnovější články