Neverwinter se mění na akční MMO a nabírá zpoždění
zdroj: tisková zpráva

Neverwinter se mění na akční MMO a nabírá zpoždění

6. 10. 2011 17:30 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Naposledy jsme o kooperativním RPG Neverwinter od Cryptic Studios psali během letošní E3 v souvislosti s tehdy vydaným trailerem. Prohlédnout si jej můžete níže, ale je otázka, nakolik scény z videa odpovídají současné a hlavně budoucí podobě hry. Článek na IGN totiž uvádí, že se změnou majitele firmy (Cryptici „přestoupili" od Atari k Perfect World Ent.) se změnil i charakter hry Neverwinter. Z kooperativně multiplayerového RPG se má stát plnohodnotný free-to-play MMO titul, který se v tom nejdůležitějším - soubojích - přikloní spíše k akční část MMO spektra.

Menší změna konceptu je však de facto logická, protože Perfect World se na F2P MMOčka zaměřuje, jak musí být každému zřejmé, když se podívá na homepage firmy. Neverwinter se však od zbylých kusů bude lišit tím, že nejde o hru vyvíjenou původně pro trh asijský, která je posléze upravována pro západní publikum. Neverwinter vzniká pro hráče z US a Evropy a opírá se přitom o 4. edici D&D pravidel, která podle IGN akčnímu zpracování sama napomáhá.

Kvůli celkové změně plánů se vývoj Neverwinter znatelně protáhne, s hrou prý můžete počítat nejdříve na konci roku 2012. Na druhou stranu, zdarma nebude jenom základní hra samotná, ale i následně vydávané obsahové balíčky. Penízky budou chtít vývojáři za konzumovatelné předměty, což znamená speciální léčivé drinky, předměty s dočasnou trvanlivostí a tak dále. Zkrátka to bude za předměty, které si hráči budou muset/chtít kupovat pořád dokolečka.

zdroj: Archiv

Proč však vývojáři zvolili tuto cestu a nespolehnou se na F2P klasiku, jako je třeba omezený inventář a nepřístupné prémiové lokace pro neplatící hráče? Protože po přerodu na F2P koncept u titulů Champions Online a Star Trek Online zjistili, že každý nový obsahový balíček se prodává hůře, než ten předešlý. Jinak řečeno, že placený prémiový obsah hráče láká stále méně a méně. Otázkou je, jestli to je dáno F2P konceptem, nebo spíše rozporuplnou kvalitou nového obsahu či her samotných.

Nejnovější články