Menší změna konceptu je však de facto logická, protože Perfect World se na F2P MMOčka zaměřuje, jak musí být každému zřejmé, když se podívá na homepage firmy. Neverwinter se však od zbylých kusů bude lišit tím, že nejde o hru vyvíjenou původně pro trh asijský, která je posléze upravována pro západní publikum. Neverwinter vzniká pro hráče z US a Evropy a opírá se přitom o 4. edici D&D pravidel, která podle IGN akčnímu zpracování sama napomáhá.
Kvůli celkové změně plánů se vývoj Neverwinter znatelně protáhne, s hrou prý můžete počítat nejdříve na konci roku 2012. Na druhou stranu, zdarma nebude jenom základní hra samotná, ale i následně vydávané obsahové balíčky. Penízky budou chtít vývojáři za konzumovatelné předměty, což znamená speciální léčivé drinky, předměty s dočasnou trvanlivostí a tak dále. Zkrátka to bude za předměty, které si hráči budou muset/chtít kupovat pořád dokolečka.
zdroj: Archiv
Proč však vývojáři zvolili tuto cestu a nespolehnou se na F2P klasiku, jako je třeba omezený inventář a nepřístupné prémiové lokace pro neplatící hráče? Protože po přerodu na F2P koncept u titulů Champions Online a Star Trek Online zjistili, že každý nový obsahový balíček se prodává hůře, než ten předešlý. Jinak řečeno, že placený prémiový obsah hráče láká stále méně a méně. Otázkou je, jestli to je dáno F2P konceptem, nebo spíše rozporuplnou kvalitou nového obsahu či her samotných.