Capcom se s posledním dílem lovecké série Monster Hunter trefil do černého (zjevně ne každý má ke hře takové výhrady jako já…). Menší Monster Hunter Rise sice nesahá svému předchůdci Monster Hunter World ani po kotníky, co se čísel z prodejů týče, ale i tak se během chvilky stihl zařadit k nejprodávanějším hrám studia vůbec.
Pouhý půlrok stačil switchové exkluzivitě k překročení 7 milionů prodaných kusů. Na konci září, kdy společnost aktualizovala svůj seznam nejprodávanějších titulů, to už bylo 7,5 milionu a od té doby je seznam beze změny.
Společnost ale separátně oznámila pokoření 8milionové hranice pouhý týden od vydání hry na Steamu, z čehož můžeme usuzovat, že po hře na PC ihned skočily desetitisíce až statisíce hráčů (pokud tedy Capcom již zohlednil údaje z počítačů, což se neví).
Celá série Monster Hunter vycházející od roku 2004 prodala k loňskému září 78 milionů kopií. Monster Hunter Rise je sice na polovině prodaných kusů vůči Monster Hunter World (17,5 milionu), ale je dobré vzít v potaz fakt, že to dokázal vesměs jen na jedné platformě a během několika měsíců, zatímco World je na trhu již čtyři roky a na vícero platformách – PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Monster Hunter Rise by se tak časem díky teprve startující PC verzi snadno mohl dostat na stupně vítězů. Před jeho zářijovou sedmou pozicí byly dva staré Resident Evily s 8 miliony, které se už asi moc neprodávají, a i rozšíření Monster Hunter World: Iceborne s remakem Resident Evil 2 nepředstavují s čísly stále nepřekonávajícími hranici 9 milionů velkou překážku. Umístit se na třetím místě za Resident Evil 7: Biohazard (10,2 milionu) a kralujícím Monster Hunter World bude jistě brnkačka.