Během tiskové konference k vydání příštího velkého rozšíření Final Fantasy XIV: Endwalker se jeho producent Naoki Jošida pochlubil závratným číslem: MMORPG z populární japonské série si za 11 let existence zahrálo více než 24 milionů lidí, což vysvětluje zprávy z letošního června, že je tahle hra tak populární, až se na její nákup musel psát pořadník. Zároveň jde o nejvýdělečnější titul za více než třicet let existence značky.
Jošida se podělil o tabulku, jak se počet hráčů Final Fantasy XIV vyvíjel v čase. Ještě v roce 2015 studio evidovalo jen 4 miliony registrovaných uživatelů, hranice deseti milionů byla překročena kolem vydání datadisku Stormblood v roce 2017, aby se během následujících čtyř let počet hráčů více než zdvojnásobil.
Při vydání Final Fantasy XIV přitom nic moc nenasvědčovalo tomu, že půjde o jeden z nejúspěšnějších dílů. V roce 2010 šlo v prvotní verzi o komerční selhání, které propadlo i u recenzentů, následkem čehož byl obstaráváním MMOčka pověřen nový tvůrčí tým v čele s Jošidou. Ten starou verzi zásoboval obsahem směřujícím k nevyhnutelné apokalypse.
Původní FFXIV vypnulo servery v listopadu 2012, aby se mohla zrodit o poznání lepší verze 2.0 s podtitulem A Realm Reborn. O dva roky později se projekt ocitl v černých číslech a zbytek už znáte.
Nadcházející Endwalker sice uzavře jednu důležitou příběhovou linku, ale zároveň to neznamená, že bude vůbec posledním rozšířením. Jošida v prezentaci nastínil plán, který má Final Fantasy XIV udržet při životě klidně dalších deset let.