Minecraft ovládl kina. Filmová adaptace překonala očekávání i rekordy
zdroj: Warner Bros.

Minecraft ovládl kina. Filmová adaptace překonala očekávání i rekordy

7. 4. 2025 13:30 | Novinky | autor: Ondřej Partl |

Minulý týden do kin vletěl Jack Black a Jason Momoa, aby se dětem a fanouškům pokusili vyrabovat peněženky návštěvou filmové adaptace kultovního Minecraftu. Úkol, který se jim i přes chladné kritiky a nepřesvědčivé ohlasy (recenzi od Šárky čtěte tady) zjevně povedlo splnit na pomyslnou jedničku s hvězdičkou a k tom ještě dvakrát podtrženou.

zdroj: Warner Bros.

Snímek během svého premiérového víkendu zvládl z amerických pokladen vydolovat nádherných 157 milionů dolarů, což je bezmála dvojnásobek posledních odhadů tržebních analytiků. Zbytek světa následně do kasičky přispěl dalšími neopominutelnými 144 miliony dolarů, čímž se výsledná víkendová suma vyšplhala až na metu 301 milionů (v přepočtu asi 7 miliard korun).

Čistě na čísla se Minecraft film stává novým americkým rekordmanem a nejrychleji navštěvovaným filmem založeným na videoherní předloze. Předchozími držiteli titulu byli Super Mario Bros. ve filmu, kteří během prvních tří dnů zvládli v Americe prodat lístky za 146,4 milionů dolarů (asi 3,4 miliardy). Celková čísla však stále hrají pro kníratého instalatéra, jelikož byl ve výhodě díky prodlouženému pětidennímu víkendu.

zdroj: Vlastní

Vzhledem k tomu, že kostičkové dobrodružství vyšlo studia Warner Bros. a Legendary Entertainment na 150 milionů dolarů, už nyní lze novinku režiséra Jareda Hesse (Napoleon Dynamit) považovat za hit, který letos v kinech chyběl. Dosavadní letošní nejúspěšnější první víkend patřil snímku Captain America: Nový svět, jenž celosvětově otevřel za 192,4 milionů dolarů (opět šlo o prodloužený pětidenní víkend).

Je zkrátka evidentní, že v případě Minecraftu zdárně zaúřadovala mohutná marketingová kampaň. Kromě tradičních ukázek byli do služby povolaní různí influenceři či známí streameři, kteří s filmem pronikli na sociální sítě a nebylo před ním moc úniku. O své se jistě zasloužila i spolupráce s řetězcem McDonald's, který nabízí tematický Happy Meal či pálivou omáčku z Netheru, ale i s dalšími slavnými značkami.

Logicky se teď nabízí otázka, zda se výdělky hrané adaptace jednoho z nejslavnějších herních světů dokáží vyšplhat na mýtickou miliardu dolarů. Minecraft by se tak dostal do společnosti 57 filmů, jimž se povedlo tuto bájnou metu překonat.

Smarty.cz

Nejnovější články