Julian Gollop chystá Phoenix Point, mix X-COMu a hororu ve stylu Kingovy Mlhy
zdroj: tisková zpráva

Julian Gollop chystá Phoenix Point, mix X-COMu a hororu ve stylu Kingovy Mlhy

27. 6. 2016 11:13 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Po vydání povedené Chaos Reborn se studio Snapshot Games, v jehož čele stojí jeden z matadorů herního vývoje Julian Gollop pustilo do dalšího projektu. Radost z něj budou mít především fanoušci X-COMu, ať už původního, za nímž stál právě Gollop a nebo toho nového. Phoenix Point, jak se tato tahová strategie jmenuje, totiž kombinuje klasický scénář posledních obránců Země, kteří čelí útoku mimozemských monster, ovšem ve výrazně hororovější a temnější atmosféře, které hodně evokuje Mlhu od Stephena Kinga.

Ve Phoenix Point se ocitáte v pozici velitele jedné posledních výsp lidstva. Země totiž už homo sapiens nepatří. Po roztátí permafrostu se totiž do oceánů dostal mimozemský virus, který byl zmrzlý miliony let. Jeho následkem pozemské organismy mutují a jsou agresivní vůči lidem. Společně s tím, že se virus šíří skrze mlhu, jediné ostrůvky přeživších se nacházejí v oblastech, kam má mlha kvůli klimatickým podmínkám obtížný „přístup.“

Jak už bylo řečeno, jde o tahovou strategii, plně v subžánru tahovek jako je XCOM, kdy se skupinkou vojáků bojujete na malé mapě a následně se o celou kolonii staráte v rámci strategické mapy. Zde se kromě globálního boje se zmutovanými monstry budete muset vypořádat i s dalšími přeživšími koloniemi. Ty mají vlastní agendu, jsou často izolacionalistické a vzhledem k tomu, že mezi sebou konkurují o poslední zdroje a především jídlo, mohou být i nepřátelské. Diplomacie a případné konflikty či naopak spojenectví budou klíčovou složkou strategické části hry.

Phoenix Point - koncept zdroj: tisková zpráva

V té taktické bude důležitý systém procedurálního generování úrovní a především nepřátel. Každá mise by měla být jiná a především, hrozit pocitem neznámého. Mutanti budou vylézat z pomalu postupující mlhy, která bude krýt jak kudy jdou, tak i o jaké nepřátele se jedná. Bude potřeba mlhu rozehnat nebo protivníky vyprovokovat, aby se včas ukázali. Nicméně, právě typ nepřátel bude také generovaný a tady už na základě vaší taktiky.

Střety mohou probíhat ve vlnách. Phoenix Point bude mít systém mutace různých částí těla a tedy i schopností. Pokud jste první vlnu zdecimovali palbou odstřelovačů, další protivníci už mohou mít silné štíty, organické či jiné, za nimiž se kryjí. Případně nastoupí zmutovaní humanoidi se zbraněmi, kterými opětují palbu. Mutace se bude týkat i velikosti. Můžete bojovat s mutanty velikosti člověka, i monstry, která se vyvinula do obřích rozměrů. Navíc hra bude počítat s tím, jak moc postupuje nákaza virem. V prvních fázích hry budete čelit především mořským živočichům, samozřejmě ve zmutované podobě. Později ale dojde i na suchozemské či kombinaci různých typů zvířat, lidí a mimozemského genu.

Phoenix Point - koncept zdroj: tisková zpráva

Trochu se obrátí poměr z prvních XCOMů. Tam jste začínali s horší výbavou, než protivník a teprve jste se skokově vyvíjeli po technologické stránce. Zde máte na začátku mnohem lepší výbavu, protože vaše zbraně čelí mořským mutantům. Jenže společně s adaptací nepřátel na vaší taktiku a zabíráním dalších a dalších kousků země se bude technologická i organická výzbroj soupeřů vylepšovat, zatímco vy, ve své improvizované pevnosti máte jen omezené možnosti, jak se posouvat dál.

Začne se objevovat víc mutantů lidí se zvířaty, což jim zvedne inteligenci a míru adaptování na situaci, stejně jako využívání lepší techniky. Ve své expanzi nebudete omezení, budete moci budovat více základen na nových územích, která nejsou zamořená mlhou. Nicméně pro stavbu na území jiné skupiny budete muset mít dobré vztahy a svolení… a nebo ji prostě dobudete.

Když si k tomu přidáte velmi sugestivní grafické zpracování (v galerii najdete koncepty toho, jak by hra měla vypadat), Phoenix Point by mohl přidat svůj potenciál k renesanci žánru, za níž stojí nový XCOM. Nicméně, neradujte se předčasně. Tým, navíc jen jeho část, začal na hře pracovat v lednu a vývoj je v úplném začátku. Gollop odhaduje vydání na rok 2018.

Nejnovější články