Pražské studio Charles Games, které stojí za historickými tituly Attentat 1942 a Svoboda 1945: Liberation, za nedávným Playing Kafka a nadcházejícím Velvet 89, připravuje další příběhovou adventuru na nelehké téma. Po tuzemských námětech atentátu na Heydricha, odsunu Němců a sametové revoluce se tvůrci tentokrát pustí do zpracování příběhů dětí, které musely vyrůstat (či stále vyrůstají) během válečných konfliktů posledních 30 let.
Adventura We Grew Up in War je inspirovaná skutečnými svědectvími z Bosny, Sýrie či Ukrajiny. Hra vzniká ve spolupráci se sarajevským War Childhood Museum.
„Dokážete si představit, že se váš domov stane přes noc nepřátelským územím? Že se budete muset neustále bát o svou rodinu i přátele a své mladší sourozence utěšovat, že všechno bude v pořádku, zatímco venku je slyšet děsivý hluk?“ ptají se Charles Games v oficiální anotaci.
Ve hře se prostřednictvím více než 20 vzpomínkových vinět seznámíte s Melisou, Makem, Annou či Zeinou, kteří dají nahlédnout do svého válkou poznamenaného dětství – když se museli znovu a znovu stěhovat, dlouhé měsíce se schovávali ve sklepě nebo se ocitli daleko od svých rodin a přátel. Nelineární příběhy budete v adventuře tvořit zčásti sami tím, jak jejich vzpomínky do kartonových krabic vlastně poskládáte.
We Grew Up in War vyjde na mobilních platformách a počítačích na začátku roku 2026, už teď si hru můžete na Steamu přidat do seznamu přání. Dostupná bude i s českými titulky a anglickým dabingem.