Homefront: The Revolution slibuje guerillovou válku v otevřeném světě
zdroj: tisková zpráva

Homefront: The Revolution slibuje guerillovou válku v otevřeném světě

2. 6. 2014 16:36 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Vlastně pořád útočí. Značka Homefront se i přes turbulentní změny na herní mapě (nejprve konec studia Kaos a později krach THQ) udržela na živu. Ještě před koncem THQ v roce 2011 Crytek začal pracovat na pokračování příběhu o okupaci Spojených států Severní Koreou, a když THQ zbankrotovala, značku při rozprodeji získal a dále pokračoval ve vývoji hry, kterou ode dneška známe pod názvem Homefront: The Revolution.

Homefront: The Revolution vyjde příští rok na PC, PS4 i Xbox One a vyniknout má otevřeným světem. Už žádné lineární koridory a vedení za ručičku. Hra slibuje rozsáhlé prostory, střídání dne a noci a k tomu guerillový boj s technologicky vyspělejšími okupačními silami Severní Koreje.

Poslední verze CryEngine zprostředkuje nejenom atraktivní grafiku, ale i dynamicky se měnící počasí a solidní umělou inteligenci, která bude schopná reagovat na hráčovo chování. Výsledkem tohoto mixu má být uvěřitelný otevřený svět, ve kterém se z nuly stanete vůdcem revoluce. Alespoň to slibuje britská pobočka Cryteku (dříve Free Radical Design), která sídlí v Nottinghamu.

Zápletka pokračování je podobná prvnímu dílu. V roce 2025 zaútočila Severní Korea na katastrofami oslabené Spojené státy. Protože měla k dispozici výraznou technologickou podporu (předtím pohltila jižní část poloostrova i Japonsko) USA rychlou válku prohrály.

Homefront: The Revolution se k uvedeným událostem vrací po čtyřech letech, kdy svírá Korejská lidová armáda civilní obyvatelstvo ocelovou technologickou pěstí v režimu, z nějž by Orwell neměl radost. Váš hrdina se jmenuje Ethan Brady a není to bývalý voják, policista nebo příslušník speciálních sil. Je to úplně normální chlapík, který se ve Filadelfii rozhodl postavit utiskovatelům na odpor a začít guerillovou válku.

zdroj: Archiv

Bez guerillové taktiky se při hraní Homefront: The Revolution neobjedete. Korejci mají technologickou převahu a zatímco disponují drony a hi-tech zbrojí, vzbouřenci mají kulichy, tajně pašované automatické zbraně a podomácku vyrobené výbušniny. Crytek se vysloveně ohání nutností využívat taktiku „udeř a uteč“, potřebou improvizovat, plížit se a využívat prostředí pro vyvážení technologické převahy.

Zbraně půjde po vzoru Crysis upravovat různými doplňky jako jsou kolimátory, optika, podvěsná zařízení (granátomety), tlumiče apod. Kolegové, kteří už nový Homefront hráli (my se dočkáme na E3), mluví třeba o scéně, kdy Ethan pomocí autíčka na dálkové ovládání a výbušniny vyrobil dálkově ovládanou bombu na likvidaci nepřátelského náklaďáku.

Pokud se celý koncept guerillového boje podaří opravdu přenést do hry a nezůstane jen u prostých slibů, byla by Homefront: The Revolution pecka. Bude ale velmi obtížné udržet hráče v roli hrdiny a zároveň z něj neudělal Ramba, který se svým věrným „kalachem“ sundá tucet špičkově vybavených Korejců na jeden zásobník.

Homefront: The Revolution zdroj: tisková zpráva

 

Vůbec se mi naopak nepozdává Ethanův mobil, kterým označuje nepřátele (!), aby se mu následně objevili na radaru (!!) stejně jako kamery a další interaktivní body kolem (!!!). Takto se přeci gerilový bojovník v nouzi nechová. Otravné je též označování nepřátel, které vidíme v každé druhé hře - snad abyste nepřítele nepřehlédli.

Lze to akceptovat u špionů a tajných agentů, ale musí být permanentní tagování na mapě a možná i vizuálně skrz zdi (tohle potvrzeno nebylo) přítomné všude? I u postavy, která má být v nevýhodě proti technologicky mnohem zdatnějšímu protivníkovi?

Stejně tak bude třeba ještě potvrdit tvrzení o otevřeném světě, protože v demu tvůrci ukazovali lineární, byť prý velmi rozlehlé a členitou misi se spoustou prostoru k improvizaci. Naopak už potvrzené je, že hra nabídne kooperaci pro čtyři hráče, kdy vytvoříte vlastní revoluční buňku.

Není ale důvod proč tvrzení o otevřeném světe v této zpochybňovat. Homefront: The Revolution má vyjít až v příštím roce a je jasné, že pro E3 tvůrci připravili audiovizuální ochutnávku.

Ve výsledku vypadá Homefront: The Revolution velmi nadějně. Jde samozřejmě jen o příslib, ale vysokou audiovizuální kvalitu čekat asi můžeme, Crytek nejsou žádní začátečníci a mají se čím chlubit.

Homefront: The Revolution zdroj: tisková zpráva

Homefront: The Revolution je zjevně hrou velkých ambicí. Pokud se ale sliby podaří vyplnit, mohl by se ze hry navzdory za vlasy přitažené zápletce vyklubat velký a zábavný titul.

Prozatím se musíme spokojit s trailerem a obrázky, které ukazují zbídačené Spojené státy, a padoušské Korejce.

Homefront: The Revolution vyjde v příštím roce na PC, Xbox One, PlayStation 4, Mac a Linux.

Nejnovější články