Studio PlatinumGames má ve svém portfoliu celou řadu známých jmen a patří mezi velmi produktivní japonské týmy. V současnosti má v procesu hned několik projektů, jako je multiplayerové hack-and-slash RPG Babylon's Fall, superhrdinský Project GG, retro střílečka Sol Cresta a kromě jiných, dosud neoznámených jmen také dlouho očekávaná Bayonetta 3.
V rozhovoru pro magazín VGC se o současné situaci studia a stavu rozpracovaných her rozpovídali dva ze zakladatelů firmy, Hideki Kamija a Acuši Inaba. Úvod rozhovoru je věnován arkádové střílečce Sol Cresta, duchovnímu nástupci automatové klasiky Moon Cresta z 80. let, který je součástí nové retro iniciativy ve firmě.
Na otázku, zda je práce na menším, skoro až indie projektu vítaným odpočinkem od AAA produkce, dvojice odpovídá, že menší hra nutně neznamená relax. Velké AAA hry mohou dle jejich názoru obalamutit hráče hezkou grafikou či obřím světem, ale v případě takové Sol Cresta máte jednoduchý koncept, jako je střílející raketka, který musíte dovést k dokonalosti a vycizelované zábavnosti, protože je to jediný a zcela zásadní aspekt hry.
Z rozhovoru jsme se také dozvěděli, že šéf vývoje předloňského Astral Chainu Takahisa Taura, který je ve firmě považován za novou hvězdu, už pracuje na novém prototypu, zatím je ale velmi brzy na to, cokoli oznamovat. Project GG podle slov vývojářů postupuje skrz preprodukční fází, ale i v případě této hry si na cokoli dalšího budeme muset počkat.
Řeč padla i na potenciální port pět let starého Star Fox Zero na Nintendo Switch. Toto rozhodnutí ale leží na Nintendu, Kamija s Inabou zmínili, že v případech, které se týkají značek této společnosti, je třeba respektovat především rozhodnutí Šigeru Mijamota, který je obrovskou persónou herního světa.
Nebyl by to rozhovor s Kamijou, aby nepadla řeč na dlouho očekávanou Bayonettu 3. Akční rubačka se sexy čarodějkou v hlavní roli byla oznámena už před čtyřmi lety, od té doby ale PlatinumGames mlčí a občas jen ujistí fanoušky, že projekt pokračuje dobře. Nejinak tomu bylo tentokrát. Kamija s Inabou vyjádřili přání, aby hráči na Bayonettu zkrátka načas zapomněli a vyčkali, až bude studio připraveno cokoli ukázat. Doplnili, že i sami vývojáři už se nemohou dočkat, až se podělí o plody své práce.
Kdy se o Bayonettě něco dalšího dozvíme, to je ve hvězdách, i když Kamija ve starším rozhovoru zkraje letošního roku tvrdil, že letos snad nějaké novinky budou. Dost možná hru předběhne Project EVE od korejské konkurence, který se tvorbou PlatinumGames nepokrytě inspiruje.