Ghostwire: Tokyo kombinuje horor a psychedelickou akci

12. 6. 2020 1:16 | autor: Aleš Smutný |

Tým Tango Gameworks představil Ghostwire: Tokyo už loni a nyní se vrací s trailerem, který ukazuje i to, jak se tenhle pozoruhodný hybrid bude hrát. Jako poradce se navíc k týmu nalodil i „pan Resident Evil“ Šindži Mikami a výsledkem je pro mě asi nejpozoruhodnější hra tohoto přenosu State of Play. Což je pocta, protože se představila spousta pozoruhodných titulů.

Zápletka Ghostwire: Tokyo je takováto – po paranormální události zmizelo z města 99 % obyvatelstva. Následkem toho je nyní město zaplněno takzvanými Návštěvníky, což jsou de facto manifestace celého neštěstí, bytosti na pomezí mezi monstry, duchy a zhmotnělými emocemi.

Vy jakožto hlavní hrdina jste ovšem získali nadpřirozené schopnosti, které kombinují magii a přechody mezi „normálním“ Tokiem a jeho temnou verzí za oponou, v níž se snoubí hluboká minulost historického Eda s moderní přetechnizovanou metropolí.

V boji tak uvidíte jak klasickou magii v podobě metání ohně a střílení šípů, tak takřka kyberpunkové hackování do přízraků a přetváření klasické reality Tokia, včetně nádherných bran tori. Prostě bizarní, fascinující mix, který najdete asi jen v Japonsku.

Co se týče Návštěvníků, tvůrci představili zatím tři. Amewaraši, malé dítě ve žluté pláštěnce, které představuje smutek ze ztráty rodičů a zároveň naturel zlobivého dítěte. Jakmile se do amewaraši pustíte, připravte se na to, že si přivolá na pomoc jiného ducha.

Širomuku je klasické, čistě bílé svatební kimono (v překladu doslova „bělostná nevinnost“), které ovšem v této verzi znamená problémy se silným duchem. Ten představuje všechny negativní emoce pramenící ze smutku, že někdo přišel o partnera, kterého si nikdy nemohl vzít.

Kučisake je inspirována reálnou legendou o Kušisake-onna, v překladu „ženě s rozřízlými ústy.“ Je to typ ducha označovaný v japonské mytologii jako júrei, tedy založený na jedné reálné události.

Existuje několik verzí toho, jak Kučisake vznikla, ale podle legendy se vás zeptá, zda je krásná (to si ještě zakrývá obličej), a když řeknete, že ne, podřízne vás břitvou či nůžkami. Když řeknete ano, ukáže svoje široce rozřízlé tváře a zeptá se, jestli je opravdu krásná. Když řeknete, že už ne, rozsekne vás vedví, a když ano, prořízne vám tváře, abyste také byli hezcí… no tak si vyberte. Ve hře prý bude klást stejnou otázku, ale naštěstí nejste normální člověk a místo pasivní role oběti budete tohoto Návštěvníka moci zlikvidovat.

Aby toho nebylo málo, v Tokiu budoucnosti je třetí strana, která nepatří mezi Návštěvníky, ale není jasné, zda vám chce pomáhat. Její členové nosí tradiční masku hannja, která v divadle nó představuje žárlivou démonku.

Všechny tyhle detaily, které kombinují modernu Tokia s temnou mytologií a zjevně rychlou akcí, vytváří pro mě osobně neodolatelný mix. Tvůrci se navíc nechali slyšet, že využijí schopností PlayStationu 5 a své si užijeme jak díky 3D zvuku, tak i haptické odezvě, která dá pocítit, jak vytváříte magická gesta a bojujete s démony všeho druhu.

Ghostwire: Tokyo by mělo vyjít příští rok s časovou exkluzivitou na PlayStation 5 (Xbox si jen počká) a na PC.

Nejnovější články