Na stránkách hry konec vývoje projektu okomentoval Matt Bromberg: „Dnes musím oznámit, že jsme ukončili vývoj Dawngate. … Vybudovali jsme hru, která nebyla klonem existujících MOBA titulu, naopak posouvala hranice žánru v mnoha směrech. Dawngate byla v betě skoro 18 měsíců, včetně otevřené bety, která běžela šest měsíců. … A přestože hra rostla, nerozvíjela se podle našich představ a očekávání.“
Dawngate zkrátka nevyčnívala z řady a zájem ze strany hráčů nebyl dostatečný. Ačkoliv Bromberg hovoří o posouvání hranic, žádnou výraznou inovaci, jako třeba u Battleborn od Gearboxu, na hře nevidím. A nakonec je vždycky lepší zaříznout hru ve vývoji, než se s ní trápit a topit v ní několik dalších měsíců po vydání, což je problém mnoha MOBA titulů, které neuspěly. Navíc je lepší vypořádat se finančně s řádově stovkami hráčů bety, než s předpokládanými tisícovkami hráčů z plné verze.
Je třeba ocenit férový přístup EA k hráčům, kteří už v betě do titulu nacpali peníze (protože takový je dnes trend, spousta her si bude radostně brát vaše peníze u v betě). Dawngate poběží v otevřené betě ještě 90 dní a EA vrátí hráčům všechny investované peníze, s výjimkou těch, kteří nemají na svém profilu informace, kam lze peníze poslat. Ti se musí obrátit na podporu EA. Otazníkem zůstává osud Waystone Games. Dá se očekávat, že moc růžová ale nebude...
zdroj: Archiv