EA Sports UFC 2 na jaře přinese realističtější knouckouty, grappling a bohatší kariéru
zdroj: tisková zpráva

EA Sports UFC 2 na jaře přinese realističtější knouckouty, grappling a bohatší kariéru

30. 11. 2015 17:21 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv u nás MMA nepatří mezi nejsledovanější sporty, jsem si celkem jistý, že skalní komunita si nenechá ujít druhou hru ze stáje EA Sports, která se věnuje největší a nejznámější organizaci, která mixed martial arts provozuje. EA Sports UFC 2 byla oznámená na jaro příštího roku pro PS4 a Xbox One a v zásadě slibuje, že vše bude větší, lepší a především, že se studio poučilo z chyb napáchaných během jejich UFC debutu (který byl ale i tak povedený a zábavný).

Asi nejviditelnější změnou bude nový systém knockoutů, který bude blíže realitě a hlavně nebude předdefinovaný. Knockouty mohou sportovní bojové hry dělat dvěma způsoby – bud na základě fyziky a nebo na základě předdefinovaných animaci. Tvůrčí tým se rozhodl u prvního UFC jít cestou animací, protože po zkušenostech z Fight Night nechtěl mít knockouty, které vytváří nerealistické situace, kdy se tělo zápasníka složí „jako loutka, které někdo ustřihl provázky.“ Cenou za to je ale malá variabilita předdefinovaných animací a jejich nutné opakování se.

EA Sports UFC 2 proto půjde cestou fyzikální simulace, ovšem s úpravami. Brian Hayes, šéf vývoje, to vysvětluje: „Naši specialisté na animace a simulaci fyziky začali pracovat na procedurálně tvořeném systému. Znameá to, že stojí na fyzikální simulaci, ale je zde mnoho komponent, které zaručí, že se nedostanete do situace s loutkou. Je to vlastně simulace toho, jak by reagoval člověk napůl při vědomí. Snaží se udržet rovnováhu nebo se nohy reflexivně zpevní. Nepůjde tedy o animace. Reakce vychází z toho, odkud jde úder, kam se zrovna pohybuje zasažený zápasník atd. Setrvačnost, fyzika, to vše vytváří realistický, velmi variabilní a opravdu zábavný systém.“

zdroj: Archiv

Druhou velkou změnou projde grappling, který v první hře hrál spíše druhé housle. Hayes poznamenává, že tohle bude vždy problém. Ve hře je třeba zprostředkovat vjemy, které zápasník vnímá sám, často hmatem a v nepřehledné situaci. A vývojáři musí vytvořit takovou podobu, kdy budete z externího pohledu co nejvíce rozumět situaci, kdy pochopíte, jak je rozložená váha, kdo ovládá rovnováhu v klinči, jak poznáte, že soupeř zkouší leg lock, jak poznáte, že někde máte možnost vytvořit páku proti končetině. Navíc v prvním díle byl zápas na zemi věcí akce a reakce. Hráči reagovali v tazích na kroky soupeře a chyběla simultánní, realistická akce.

V novém systému prý tohle bude minulostí. Půjde, aby zároveň bránící hráč ve full guardu zkoušel vstát a ten v dominantní pozici se přesouval do half guardu. Jednoduše, grappling a zápas na zemi by měl působit realističtěji a méně svázaně. Co se týče systému submissons, tedy chvatů na vyřízení soupeře, minihra s octagonem zůstane nezměněná, jen by mělo být jasnější, co po vás hra vlastně chce. Což je asi jediné rozumné řešení, protože si stále neumím představit funkční systém herní simulace téhle složky MMA.

zdroj: Archiv

Dobrá zpráva je, že kompeltního předělání se dočkají prakticky všechny single i multiplayerové módy a především kampaň. Celá kariéra bude přepracovaná, ať už jde o trénink, domlouvání zápasů a nebo události, které budou zasahovat do přípravy. Jednoduše, samotná kariéra by už neměla být tak repetetivní. Nově půjde vytvořit i ženskou zápasnici, ostatně není se čemu divit, vždyť největší hvězdou UFC je Ronda Rousey, která dávno přesáhla hranice tohoto sportu. Jen ji trochu proklel přebal UFC 2, protože poté, co byla odhalena jako tvář hry, okamžitě šokujícím způsobem prohrála svou obhajobu titulu s Holly Holm. Takže pokud se nic nezmění, na přebalu nebude šampionka, ale „jen“ nejznámější tvář MMA.

Hra bude mít doposud největší počet vytvořených reálných zápasníků, jaký jsme viděli v MMA titulech, přičemž dojde i na čím dál populárnější ženskou strawweight divize. Tvůrci se jen děsí toho, že UFC představí ženskou flyweight divizi, protože už by ji nestihli připravit, stejně jako ve hře nenajdete tolik propagovaného nováčka Sage Northcutta, který je prý příliš čerstvým přídavkem. Zajímavé je, že mezi novinkami najdete třeba KO mód, který se bude soustředit jen na boj vestoje. Důvod? Prý si jej přáli fanoušci, aby si mohli zahrát s kamarády a rodinnými příslušníky, kteří jinak UFC nehrají a nezvládli by komplexní a obtížný boj na zemi.

Uvidíme tedy na jaře, jak všechny tyto sliby dopadnou. Osobně do hry vkládám velké naděje, protože minulý ročník byl prvním pokusem poté, co EA získala licenci po THQ. Teď už je tým zkušenější a ví, nač si dávat pozor. Navíc je velmi sympatický tím, že ještě rok po vydání dodával do hry zdarma formou updatů nové a nové zápasníky, kteří se vynořili na vrcholové úrovni UFC.

Nejnovější články