Double Fine žádají o peníze na strategické RPG Massive Chalice
zdroj: tisková zpráva

Double Fine žádají o peníze na strategické RPG Massive Chalice

31. 5. 2013 10:42 | Novinky | autor: Adam Homola |

Je to už více jak rok, co se Double Fine Productions podařilo na Kicksterteru překonat všechny dosavadní rekordy, dostat tam hromadu dalších her, nastartovat takovou menší renesanci a zafinancovat vývoj Double Fine Adventure. Dnes známé pod názvem Broken Age. Teď se na Kickstarter Schafer a spol. vrací a zase s prázdnýma rukama chtějí na trh dostat něco mnohem většího a originálnějšího než jen 2D adventuru - RPG strategii Massive Chalice za 725 tisíc dolarů.

Massive Chalice má být singleplayerová tahová taktická hra s multigenerační strategickou kampaní postavenou tak, aby umožňovala co největší znovuhratelnost. Zní vám to divně? Je to trohcu mišmaš, ale Double Fine mají s divnými hrami velké zkušenosti. Vedoucím Massive Chalice není Schafer, ale Brad Muir. Programoval Psychonauts, designoval Brutal Legend a vedl vývoj Iron Brigade (Trenched).

Poslední zhruba rok pracoval Muir na prototypu Brazen. Akční fantasy postavená na stop motion animacích ze starých filmů bohužel vydavatele neoslovila a vývojáři se na Kickstarter hru nakonec rozhodli nedat. A tak tu místo Brazenu máme Massive Chalice. Ten je dle slov Muira inspirovaný takticko strategickými hrami jako X-COM, Final Fantasy Tactics a Fire Emblem. Ze seriálu Game of Thrones si zase bere příklad v oblasti významných rodin.

Ve hře se totiž ujmete role nesmrtelného krále či královny, který musí sjednotit své království do mocné dynastie, zničit démonickou hrozbu a znovu ukout bájný kalich. Hra bude mít dvě základní složky - strategickou a taktickou. Ve strategické budete šéfovat celému království, zařizovat královské svatby, zkoumat nové technologie a podobné věci. V taktické části si to pak rozdáte v tahových soubojích s démony, kteří budou čelit týmu vašich (smrtelných) hrdinů.

Zajímavé rozhodnutí je, že permanentní smrti se nevyhnete. Hrdinové budou dospívat, stárnout a nakonec zemřou, ať chcete nebo ne. Na vašich bedrech tak bude ležet rozhodnutí, jestli své milované hrdiny pošlete do boje, nebo je raději necháte v zázemí, kde mohou trénovat své nástupce. Spousta věcí má být také náhodně generovaná, hlavně z pohledu hrdinů a hrdinek z různých rodin.

Chybět nebudou ani klasické RPG úkoly, náhodné události, craftování, fog of war, objevování dynamického 3D světa, různé úpravy hrdinů, kteří budou mít spousty schopností - ať už to budou schopnosti zaměřené na boj z blízka, na střelbu, nebo na kouzla. Když vám někdo pojde stářím, tak ještě není ze hry tak úplně venku. Po každém zbude speciální Bloodline Relic, který když na nového hrdinu použijete, budete bojovat bok po boku svých předků. Jak přesně tohle bude fungovat, ale Muir neprozradil.

Před rokem to Double Fine prošlo bez brblání a bez problémů. Od té doby se ale herní Kickstartery, hlavně pro neznámé projekty, změnily. Vývojáři se naučili ukazovat víc, občas se vytáhnou i s videem z hraní prototypu nebo dokonce nabídnou hratelnou ukázku. Double Fine opět nabízejí jen prázdné ruce, nic nemají a troufale sázejí jen na originální nápad, pár artworků, své dobré jméno a sympaťáka Muira.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Což jim samozřejmě stačit bude, už teď mají víc jak polovinu. Za chvíli těch 725 tisíc vyberou, a pak uvidíme, kam až to budou schopní dotlačit. Už teď je ale jasné, že se žádný Torment, Double Fine Adventure nebo Project Eternity nekoná a milion či více za pár hodin nebo den nevybrali. Prodat Massive Chalice je holt trochu složitější, než postavit před kameru Tima Schafera, kterým vám se smutnýma očima řekne, že by chtěl udělat oldschool 2D adventuru.

Massive Chalice sice rekordy Kickstarteru s největší pravděpodobností trhat nebude, ale o úspěšném projektu můžeme bez pohyb mluvit už teď. V Double Fine Productions jsou zhruba tři vývojářské týmy. Jeden teď dělá zatím neoznámený projekt pro nějakého vydavatele, druhý dokončuje Broken Age a třetí začíná dělat Massive Chalice. Nabízí se tak otázka s čím se na Kickstarter vrhne Tim Schafer a jeho parta po dokončení Broken Age? Nebo se podaří sehnat nějaký kšeft pro vydavatele?

Nejnovější články