Téměř po roce od původního vydání na PC se nádherný letecký simulátor Microsoft Flight Simulator podívá tam, kde ještě nikdy před tím nebyl – na konzoli Xbox Series X/S. Verze pro dvojici nových konzolí od Microsoftu dorazí již 27. července a tvůrci ze studia Asobo upřesňují (díky Twinfinite), co od ní máme čekat.
Z obsahového hlediska mají vývojáři skvělé zprávy. Jedná se prakticky o stejný build hry, takže jak PC verze, tak konzolová verze budou v zásadě identické. Budou obsahovat stejný svět, stejné oficiální již vydané dodatky, cross-play i cross-save funkce.
Jedinou věcí, kterou tvůrci nemohou zaručit, je podpora uživatelských modifikací dostupných na PC. Je totiž na každém z jejich tvůrců, zda své výtvory překlopí do konzolové verze, či nikoliv. Asobo je do toho nutit nebude, ale očekává, že spousta členů komunity této možnosti využije.
Z technického hlediska počítejte s uzamčením snímkovací frekvence na 30 FPS na obou konzolích při použití běžných televizí, zatímco na zobrazovacích zařízeních podporujících variabilní snímkování nebude zámek vynucovaný. Počet snímků může kolísat podle toho, co zrovna děláte a v jaké oblasti na světě se nacházíte (pro příklad, nad Paříží můžete mít 35–40 FPS, zatímco nad Bordeaux až 60 FPS).
V případě výkonnějšího Xboxu Series X tvůrci odvážně slibují 4K rozlišení, zatímco slabší Xbox Series S se zmůže jen na 1080p. Z hlediska výkonnosti by nebylo možné rozchodit Microsoft Flight Simulator na starém Xboxu One, nicméně tvůrci jsou odhodlaní dostat svou hru na tuto konzoli za pomoci streamovací služby xCloud.
Nakonec mají Microsoft s Asobem dobré zprávy i pro PC hráče, kterým hra s příchodem pátého updatu poběží o poznání lépe. Došlo totiž k přepsání části architektury použitého enginu, čímž se zlepšil výkon hry, tedy nárůst v počtu snímků za vteřinu, a to i v režimu virtuální reality. Zároveň bude s příchodem Sim Update 5 vyřešen problém s vykreslováním stromů ve velkých vzdálenostech. Update dorazí koncem měsíce spolu s konzolovou verzí hry.