Pro Keen Software to není žádná novinka, vždyť jejich Space Engineers se stala hitem právě už v early access fázi. Opět bude platit, že do early access verze bude tým přidávat nové prvky a funkce postupně, a jak se bude zvětšovat objem hry, začne se zvyšovat i její cena.
Na Steam vstoupí Medieval Engineers s Creative módem, v němž máte neomezené množství zdrojů, váš architekt staví okamžitě, jste nezranitelní a funguje zde levitace. Časem přibude Survival mód, v němž už to bude složitější a kromě možné smrti se budete muset postarat o materiály na stavbu a smířit se s tím, že všechno chvíli trvá. Survival mód ale bude teprve implementován.
Jak už dříve naznačil Petr ve svých dojmech z Medieval Engineers, nepůjde ve hře jen o prosté skládání bloků kamene na sebe. Kromě velkého množství materiálů, které budete využívat na hradby, střechy, podlahu, stropy apod. zde sehrají roli i mechanické síly.
Některé bloky budou potřebovat pohon lidskou silou, další třeba větrem. Jiné bloky využijí torzní systémy uvolňování energie, což v traileru představoval torzní katapult, který následně vystřídal efektivnější vahadlový katapult, tzv. trebuchet.
Od oznámení Medieval Engineers skrytě plesám nadšením, protože možnost vybudovat si vlastní středověké opevnění je prostě lákavá. Ne, že by to nešlo dříve v jiných titulech, ale to se musel člověk prát třeba s náročným editorem v Mount and Blade: Warband, nebo byl odkázán na kostičkové šílenství v Minecraftu, což také není přesně to, co byste si slibovali od tvorby majestátního hradu.
Medieval Engineers nabízí, alespoň podle prvních videí a slibů, snadnou a přitom komplexní výstavbu, která se neomezí jen na nasázení čtyř zdí a střechy na nich. Pokud se, podobně jako já, těšíte na tsunami kreativity a nebojíte se nutných bugů, 19. února vychází Medieval Engineers na Steam Early Access.