Deathloop podle recenzí vypadá jako hit, v zahraničí hra posbírala několik absolutních hodnocení, ostatně i u nás novinka obdržela vysokých 8 bodů z 10.
Release na PC se však nevyhnul technickým problémům, jak reportují četné recenze na Steamu. Kvůli nim svítí na stránce hry nelichotivý verdikt „Mixed“. Uživatelů stěžujících si na špatný výkon PC verze jsou vyšší stovky, takže nelze problém odbýt pouhým konstatováním o nevyhovujících sestavách, případně o zádrhelu mezi klávesnicí a židlí.
Jistě, hra před svým vydáním překvapila nekompromisními hardwarovými požadavky, které pro hraní ve 4K doporučovaly sestavu s Intel Core i9-10900K a GeForce RTX 3080, což je téměř výkonnostní vrchol PC nabídky. I takto výkonné sestavy však podle hodnocení na Steamu hru nezvládají vykreslovat plynule, a to ani v rozlišení QHD (1440p) či při snížených detailech.
Problémem se zdá být zasekávání hry, takzvaný stuttering. Hra snímky nedistribuuje rovnoměrně, takže i když počítadlo FPS ukazuje po většinu času stabilní snímkovou frekvenci, ve hře pociťujete opakované nepříjemné zasekávání. V Deathloopu se k tomu ještě přidávají dropy až pod hranici 30 FPS, což nedělá z hraní zrovna příjemný zážitek.
Vzhledem k tomu, že ve hře je přítomna protipirátská ochrana Denuvo, která má už z minulosti špatnou pověst kvůli možnému snižování výkonu, vidí ji spousta uživatelů jako zdroj problému. Někteří hráči ale naopak upozorňují, že zasekávání se dá do jisté míry zbavit zastropováním FPS na hodnotu 60 nebo 30.
Rovněž ve verzi hry pro PS5 zaznamenali redaktoři Digital Foundry špatný frame pacing v režimu Ray Tracing nebo Quality. V těchto módech je hra limitována na 30 FPS, což znamená, že by měla vykreslit snímek každých 33,3 ms. V některých pasážích však bylo vidět, že dochází k fluktuaci kolem této hodnoty směrem nahoru i dolů. Ve hře je to pak vnímáno jako citelný úbytek plynulosti či drobné zasekávání.
zdroj:
Digital Foundry (upraveno autorem)
Popisované problémy tak ukazují spíše na zádrhel v enginu hry. To ostatně není úplná novinka, podobnými neduhy, ač ne tak prominentními, trpěl po vydání i Dishonored 2, což je hra rovněž postavená na Void enginu od Arkane Studios.
Doufejme, že vývojáři si reportů brzy všimnou a přispěchají s patchem, který výkon Deathloopu napraví do stavu, jaký si hra zaslouží.