Těsně před velikonočními svátky CD Projekt vyrukoval s finanční zprávou za uplynulý kvartál a s informačně bohatým hovorem s investory, kde firma nastínila své plány do budoucna, ale také se pochlubila dosaženými úspěchy.
Vedle čerstvě oznámeného pokračování Zaklínače na Unreal Enginu 5 firma stále pracuje na rozšíření pro Cyberpunk 2077, ale také na grafickém updatu pro Zaklínače 3 pro nové konzole, jehož vývoje se ujala sama a který byl odložen na neurčito, to všechno kvůli ruským vazbám studia, které za něj původně bylo zodpovědné. V letošním roce by měl navíc vyjít další samostatný spin-off karetního Gwentu.
Jedno z dceřiných studií, The Molasses Flood, vyvíjí zatím neoznámenou hru ze světa „studiu dobře známé značky“ a jedno z oddělení CD Projektu se věnuje koncepci a výzkumu pro další neohlášené projekty.
Přes množství projektů se nicméně na vývoji rozšíření pro Cyberpunk 2077 v této chvíli podílí zdaleka nejvíc zaměstnanců, a to zhruba polovina. Podle údajů z roku 2019 tehdy CD Projekt zaměstnával 1 111 lidí, novější údaje o počtu zaměstnanců nejsou veřejné. Studio od posledního zveřejnění založilo novou pobočku v kanadském Vancouveru a také odkoupilo zmíněné The Molasses Flood.
Samotný datadisk samozřejmě bude obsahovat nový příběh a vyjde v příštím roce, přičemž firma slibuje, že v průběhu toho letošního zveřejní další podrobnosti.
Vedle placeného rozšíření chystá CD Projekt pro Cyberpunk 2077 další bezplatná DLC. Podle viceprezidenta společnosti Piotra Nielubowicze firma věří v dlouhodobý potenciál hry, která od vydání v prosinci 2020 prodala přes 18 milionů kopií.
Není to víra tak docela nepodložená, jak dokazují prodejní čísla série Zaklínač. Všechny tři díly podle aktuálních údajů prodaly přes 65 milionů kusů, z nichž přes 40 milionů přísluší právě Zaklínači 3, jehož nejlepší prodejní rok přišel více než pět let po vydání.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) April 14, 2022
O náhlý zájem se z velké části zasloužila seriálová adaptace od Netflixu spolu s pandemií, ale pro srovnání jde o více než 10 milionů prodaných kopií během jediného roku. Loňská čísla totiž uvádějí přes 50 milionů prodaných zaklínačských her celkově a 30 milionů pro třetího Zaklínače.
Na sedm let starou hru je to vynikající výsledek, a tak zůstává otázkou, jestli se Cyberpunku 2077 povede, nebo s updatem pro next-gen dokonce už povedlo napravit svou pošramocenou reputaci svépomocí, či na své místo na výsluní bude čekat třeba za nějakou filmovou či seriálovou adaptací.