Chytrý mix RPG a strategie Burden of Command stojí na obtížných velitelských rozhodnutích
zdroj: tisková zpráva

Chytrý mix RPG a strategie Burden of Command stojí na obtížných velitelských rozhodnutích

3. 7. 2017 13:37 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Strategie z druhé světové války se po letech vracejí v plné parádě. Jen letos vyšla pokračování hned dvou ikon v podobě Blitzkrieg 3 a Sudden Strike 4 a třeba taková Call of Duty (byť to není strategie) se také vrací k tomuto historickému období. Ale žádná z výše zmíněných her a dost možná ani žádná ze všech ostatních neztvárnila či neztvární válku tak, jako chystaná Burden of Command od Green Tree Games.

Burden of Command možná na první pohled nezaujme strohou grafikou, ale její přednosti leží úplně jinde. Přestože se v jádru jedná o tahovou strategii s prvky wargame, tím nejdůležitějším jsou totiž RPG prvky, které se týkají samotného velení a rozhodování o tom, kdo přežije a kdo zemře.

V roli velitele pluku Cottonbalerů si projdete na 18 scénářů podle historických událostí, Casablancou počínaje a Hitlerovým Orlím hnízdem konče. Během tohoto nelehkého tažení budete jako velitel čelit nespočtu opravdu těžkých rozhodnutí.

zdroj: Archiv

Jak se zachováte k nepřátelské četě, která se sice vzdává, ale stále třímá samopaly v rukách? Budete riskovat záchranu raněného kapitána a vědomě tak nesplníte misi? Nařídíte svému pluku, aby si poradil s odstřelovačem, nebo sami vystoupíte jako návnada a odlákáte tak pozornost? Podobná rozhodnutí vás budou doprovázet na každém kroku a jejich vyústění bude mít v každém případě výrazný dopad na vaše muže.

U každého člena pluku se postupně vyvíjí morálka, stres, zkušenost, důvěra a respekt k vám. Každý váš čin ovlivní každého člena pluku svým způsobem. Když půjdete do boje v čele svých mužů, získáte si jejich důvěru a respekt a budou tak mnohem efektivnější v boji. Pokud zůstanete vzadu, budete mít sice větší kontrolu nad bojištěm, ale chování vašich mužů bude nevyzpytatelné.

Tvůrci si však ze všeho nejvíce zakládají na historické přesnosti. Pluk Cottonbalerů skutečně existoval. Jako jediný americký pluk si prošel všemi americkými válkami, jejichž stopy budete ve hře následovat. Jednotlivé události a těžká rozhodnutí odpovídají historické realitě, například výše zmíněná situace s odstřelovačem, před kterého dobrovolně vystoupil podplukovník John Heintges a odlákal tak jeho pozornost. Každá taková událost je doprovázena dobovou fotografií.

Byť se to nemusí zdát, přesnosti podléhají i jednotlivá bojiště, která byla vytvořena podle Google Maps, leteckých záběrů a dobových materiálů. Součástí týmu vývojářů jsou dokonce současní i bývalí vojáci a mariňáci a aby docílili ještě větší autentičnosti, najali si tvůrci archiváře, který jim umožnil přístup k dosud nepublikovaným záběrům z druhé světové války.

Burden of Command zdroj: tisková zpráva

No, takto do hloubky pojatá druhá světová válka tu v herní podobně snad opravdu ještě nebyla. A snad tedy bude někdy v roce 2018 na Steamu. Počítá se pouze se hrou pro jednoho hráče a dočká-li se Burden of Command úspěchu, rozšíří se o další scénáře díky DLC.

Nejnovější články