Když CD Projekt RED na začátku října ohlásil rovnou pět her zároveň, asi málokoho napadlo, že začne karty a kódové názvy rozkrývat brzy. A přece: Jak studio oznámilo dnes odpoledne, pod označením Canis Majoris se neukrývá nic jiného než remake prvního Zaklínače z roku 2007. A vývojáři si nemohli vybrat lepší datum, protože původní hra dnes slaví své 15. narozeniny.
We're thrilled to reveal that, together with @Fools_Theory, we're working on remaking The Witcher using Unreal Engine 5 (codename: Canis Majoris)!
— The Witcher (@witchergame) October 26, 2022
We want to do this right, so please be patient — it's gonna be a while until we can share more details.
⚔️ https://t.co/6VCAokPgXs pic.twitter.com/ERFOXQrUEP
Remake vzniká od píky v Unreal Enginu 5, přičemž na něm pracuje externí polské studio Fool's Theory. Na projektu se podílejí i veteráni zaklínačské série a samotný CD Projekt RED slouží coby tvůrčí dozor.
„Zaklínačem to pro nás coby pro CD Projekt RED všechno začalo. Byla to vůbec první hra, kterou jsme vytvořili, a byl to pro nás významný milník. Vrátit se k němu a předělat hru pro další generaci hráčů, aby ji mohli zažít, je pro nás stejně důležité, ne-li důležitější,“ říká šéf CD Projektu Adam Badowski.
„Spolupráce s Fool’s Theory na projektu je obdobně vzrušující, protože někteří lidé ze studia se na Zaklínači už v minulosti podíleli. Znají dobře zdrojový materiál, vědí, jak moc se hráči těší, až předělávka vznikne, a vědí, jak dělat neuvěřitelné a ambiciózní hry. A i když to bude nějakou dobu trvat, než budeme připravení sdílet více o hře a ze hry, vím, že čekání bude stát za to.“
zdroj: Archiv
Coby fanynka celé série, ale jedničky obzvlášť, mám v tuto chvíli milion otázek a minimum uspokojivých odpovědí. Dočkám se na PC možnosti přepnout si na starý klikací soubojový systém? Budou mít Geralt a Triss zase stejně hluboké výstřihy? Co český dabing? A co teprve hanbaté kartičky?! A proč mám už teď přehnaná očekávání?