Aby Blizzard stihl Diablo IV vydat slíbeného 6. června 2023, nevyhne se velká část vývojářského týmu nuceným přesčasům. Tvrdí to reportáž v deníku Washington Post, který vyzpovídal 15 současných a bývalých vývojářů a vývojářek Diabla IV. Vesměs se shodují na tom, že je prakticky nemožné stihnout hru dokončit do čerstvě oznámeného data vydání bez výrazných povinných přesčasů, které se v herním průmyslu označují slůvkem crunch.
„Jsme ve fázi, kdy vedení hru zkrátka už nechce znovu odložit,“ vyjádřil se pro Washington Post jeden ze zaměstnanců studia Blizzard Albany. „Takže musíme všichni jít a přijít na to, jak moc jsme ochotní si ubližovat, abychom se ujistili, že hra vyjde v dostatečně dobrém stavu.“
Podle reportáže z týmu Diabla IV v posledním roce odchází mnoho lidí, často v honbě za lepším platem a pracovními podmínkami. Akční RPG mělo dle původního oznámení vyjít letos, loni ale bylo odložené na příští rok.
Právě odklad Diabla IV označil CEO Activison Blizzard Bobby Kotick za hlavní příčinu klesající ceny akcií, přičemž ignoroval četné žaloby vinící společnost z podpory toxické firemní kultury, diskriminace a obtěžování, jimž firma čelí. Jeden z bývalých zaměstnanců Blizzardu, který během vývoje Diabla IV šéfoval jednomu z týmů, přirovnal Kotickovo vyjádření k tomu, jako by je šéf společnosti ne strčil pod autobus, ale rovnou je tím autobusem přejel.
Mluvčí Blizzard Entertainment Andrew Reynolds tvrdí, že se společnost o spokojenost svých zaměstnanců zajímá v pravidelných dotaznících, přičemž podle posledních výsledků jsou údajně nejšťastnější za dlouhá léta. Přesčasy se mají týkat pouze vybraných týmů a jsou dle mluvčího dobrovolné.
V kontrastu s tím jeden ze současných zaměstnanců popsal, že často pracuje 12 hodin denně, přičemž pracovní nasazení, které firma požaduje, negativně ovlivnilo jeho zdraví a vztahy. Přestože přesčasy nejsou povinné, Blizzard zaměstnance motivuje odměnami v podobě akcií a 25dolarovými poukázkami na jídlo, pokud odpracují více než 10 hodin za den.
Diablo IV má vyjít v červnu 2023, což je shodou okolností termín, kdy má dojít k dokončení akvizice Activision Blizzard společností Microsoft. Někteří vývojáři vyjádřili skepsi, jestli hru v termínu stihnou dokončit, stejně tak skeptičtí jsou ale k možnosti, že jim management povolí další odklad.