Bezplatné DLC vám umožní hrát XCOM novým způsobem
zdroj: tisková zpráva

Bezplatné DLC vám umožní hrát XCOM novým způsobem

8. 1. 2013 11:55 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Druhý DLC balíček pro XCOM: Enemy Unknown, mimochodem naši nejoblíbenější strategii uplynulého roku, nepřináší žádný nový obsah, je zdarma a přitom nabízí potenciální hodiny zbrusu nové zábavy. Jak je to možné, když neobsahuje žádné mapy, zbraně, nepřátele ani technologie? Second Wave, jak se DLC nazývá, přináší celkem 16 herních možností, které si před startem kampaně můžete zapnout a změnit tím chování řady herních prvků natolik, že možnost vychutání si hry zcela na jiný způsob tu opravdu hrozí.

Jak tvůrci z Firaxis přiznávají v celé řadě rozhovorů (tento je nej), co se na konto vydání DLC vyrojily, tak Second Wave měli připravené už před dokončením hry, ale bylo už pozdě tento prvek do hry zakomponovat a navíc to ani nechtěli z hlediska designérského. Nejdříve chtěli hráčům nabídnout takový XCOM, jaký si mysleli, že je nejlepší, nyní jim ale dávají možnost si hru upravit po svém. Je také třeba zdůraznit, že řadu z níže uvedených prvků už dříve zpřístupnili modeři, kteří základy pro Second Wave ve hře objevili.

Tvůrcům se to nakonec docela hodilo, protože jim hráči využívající tyto mody alespoň udělali betatest pro Second Wave. Nicméně pokud se o pozadí vývoj Second Wave chcete něco dozvědět, tak znovu doporučuju hezký rozhovor na stránkách PC Gameru. Níže najdete výpis oněch možností, které si nyní můžete libovolně zapínat a vypínat.

Damage roulette - zbraně jsou účinnější a mají větší rozsah/dosah
New Economy - náhodná investice od člena koncilu
Not Created Equally - nováčci mají na začátku náhodně navržené statistiky
Hidden Potential - statistiky vojáka se při povýšení navyšují náhodně
Red Fog - zranění z boje degradují statistiky vojáka na konci mise
Absolutely Critical - flanking shot (však vy víte, netřeba překládat) garantuje kritický zásah
The Greater Good - psionické síly se dají získat/naučit jedině vyslýcháním/mučením psionických emzáků
Marathon - dohrát hru vám bude trvat výrazně déle
Results Driven - čím větší je úroveň paniky, tím méně vám daná země poskytuje peněz na provoz
High Stakes - zastavení únosů vám vynese náhodně vybranou odměnu
Diminishing Returns - stavba satelitu je dražší

Výše uvedené možnosti lze zapínat, jak se vám zlíbí. Pár níže uvedených se vám ale zpřístupní až ve chvíli, kdy XCOM dohrajete, nebo už ho máte dohraný. DLC pozná, jestli už jste XCOM nehráli, nebude nutné jej hrát celý znovu, jen aby se vám níže uvedené zpřístupnilo. Takže, co tu máme:

More Than Human - psionické "dárky" jsou extrémní raritou
War Weariness - financování je s postupujícím časem stále nižší
E-115 - postupem času v kampani bude k dispozici stále méně eleria
Total Loss - když voják zemře, přijde o veškeré vybavené
Alternate Sources - cena zdroje energie při stavbě částí základny prudce vzroste

Tady to máte, bíle na černém. DLC Second Wave je aktuálně k dispozici pro PC verzi (na Steamu), majitelé konzolových verzí se dočkají velmi brzy.

Nejnovější články