Video z hraní zatím není, takže si musíme vystačit s obrázky a prvními nástřely konceptu. Before se točí kolem přežití - nebudete ale přežívat sami, což by tehdy asi ani moc dobře nešlo. Budete součástí kmene, který musíte provést "nelítostným prehistorickým světem" a během této cesty utvářet zároveň i kulturu a historii vašich lidí.
A protože nepůjde o akci, zapomeňte na nějaké časté lovení mamutů a čmárání po zdech. Na pořadu každého dne je jídlo a přístřeší. Dvě základní věci, které musíte hledat každičký den a ne vždy se vám podaří nakrmit nebo zabezpečit celý kmen. Divočina vám nic nedaruje a tak na vás čekají souboje nejen s divokými zvířaty, ale také s přírodními živly.
Postupem času se váš kmen rozšíří, zabere a osídlí víc a víc půdy a měnit se bude i komunikace v rámci tlupy. Postupem času se objeví jakési náznaky základů hierarchie, mocenských struktur, víry i rituálů. Svět Before by měl být obrovský, ale jestli se bude celý alespoň částečně náhodně generovat zatím nevíme.
Koncept hry má na svědomí Bill Lowe, který na hře v současné době spolupracuje s Facepunch Studios (Riftlight, Rust), hudbu zase Jenny Mitton. Vývojáři momentálně makají na hratelné alfaverzi, ale o datum spuštění alfy, nebo plné hry, se zatím nepodělili. Before běží na Unity, takže bychom se jí měli dočkat na PC, Macu a Linuxu, snad někdy v příštím roce? Mezitím koukněte na hezké oficiální stránky, kde sice skoro nic není, ale obrázky mluví za vše.