Celé roky čekáme na nějakého kvalitního zástupce sci-fi hororů z vesmíru a když EA ohlásí remake Dead Space, najednou se s nimi roztrhne pytel, jak ukázala letošní falešná E3. Tím asi nejvýznamnějším chystaným zástupcem žánru je The Callisto Protocol od studia Striking Distance, jehož vývoj vede Glenn Schofield, duchovní otec zmíněného Dead Space.
Podobně jako jeho vzor bude The Callisto Protocol pořádně děsivý a v neposlední řadě i brutální, ostatně nedávná ukázka drsnými záběry úplně nešetřila. V rozhovoru pro magazín PCGamesN se autoři rozpovídali o zdrojích inspirace a kromě těch zcela zjevných zamířili i do lehce kontroverznějších vod.
Chris Stone, který v minulosti pracoval jako vedoucí animátor na Dead Space a ve studiu Striking Distance figuruje na pozici šéfa kreativního oddělení, zmínil jako velké vzory třeba série Silent Hill nebo Resident Evil (kupodivu nemluví o Dead Space, kterému je The Callisto Protocol podobný jako vejce vejci), případně filmy jako Věc nebo Horizont událostí či různé snímky z francouzské či korejské kinematografie, které dle jeho slov zvládají horor na zcela jiné úrovni.
Lehce kontroverzní ovšem může být jeho další prohlášení, ve kterém tvrdí, že se tvůrci při vývoji inspirovali i reálnými záběry s brutálními a hrůznými výjevy, jejichž původ ovšem blíže nespecifikoval. Podle Stonea byla tato část výzkumu mnohem méně zábavná a psychicky náročnější, pro účely hry ale přinesla cenné informace.
V minulosti se podobným způsobem o lidské anatomii učili třeba autoři Mortal Kombat 11 a způsobili s tím menší kontroverzi, především kvůli otázce, jaký vliv může mít dlouhodobé sledování reálné brutality na psychiku vývojářů. Doufejme, že si ze stránek typu Rotten.com (ha, teď jsem zjistil, že už neexistuje!) vezmou pro hru jen to nejlepší.
The Callisto Protocol vychází 2. prosince na PC na současnou i minulou generaci konzolí.