Střílečková série Call of Duty patří mezi nejvýdělečnější videoherní značky vůbec. Každý titul prodává desítky milionů kopií, což Activision Blizzard (potažmo dnes už Microsoft) znamená z každého dílu přijem okolo miliardy dolarů, a to se nebavíme o dalších hromadách peněz za mikrotransakce ve Warzone a multiplayeru, na kterém vojenská střílečka staví především.
Díky serveru GameFile, kterému se podařilo získat přístup k soudním spisům v souvislosti se střelbou na základní škole v texaském Uvalde v roce 2022, nyní víme, že krom nejúspěšnějších značek patří Call of Duty taky k těm nejdražším. Na světlo světa se dostaly vynaložené částky za vývoj trojice dílů, které vyšly mezi lety 2015 a 2020.
„Stálo mezi 450 a 700 miliony dolarů vyvinout každý z dílů. Pro srovnání vývoj The Last of Us: Part II stál 200 milionů, což na tehdejší dobu bylo považováno za extrémní částku,“ uvádí novinář Stephen Totilo. Čísla soudu poskytl šéf značky Patrick Kelly. V přepočtu se jedná zhruba o částky mezi 10 a 17 miliardami korun.
„Black Ops III vyvíjel tým z Treyarchu po dobu tří let a do životního cyklu hry jsme investovali 450 milionu dolarů, titul prodal 43 milionů kopií. Modern Warfare od Infinity Ward stálo 640 milionů a prodalo 41 milionů kopií. Účet za Black Ops Cold War od Treyarchu a Raven Software se vyšplhal na 700 milionů dolarů, hra prodala 30 milionů kopií,“ stojí ve spisu.
Jde o informace, které Activision poskytnul kalifornskému soudu koncem prosince v reakci na žalobu z loňského května v souvislosti se střelbou na základní škole v Uvalde v roce 2022. Žaloba ze střelby částečně viní platformu Instagram a Call of Duty. Údajně ovlivnily náctiletého pachatele, který nakonec připravil o život 19 studentů a dva dospělé. Trojice her, ke kterým Kelly v žalobě dodal informace, patřila prý mezi pachatelovy nejoblíbenější.